نسخه چاپی

چین خرید نفت از ایران را افزایش داد

همزمان با انتشار اطلاعات رسمی و آمارهای آژانس بین المللی انرژی مبنی بر افزایش 81 درصدی واردات نفت چین از ایران در ماه فوریه سال جاری میلادی (بهمن/اسفند) نسبت به فوریه 2012،یك شركت نفتی چینی از برنامه خود برای افزایش هر چه بیشتر خریدهای نفتی از جمهوری اسلامی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز با استناد به آمار اداره کلی گمرکات چین و گزارش آژانس بین المللی انرژی خبر داد: پکن به عنوان مهمترین خریدار نفت ایران، حدود دو میلیون بشکه نفت در ماه فوریه از این کشور خرید که به معنای خرید روزانه 523 هزار و 330 بشکه نفت است و این رقم از افزایش 68 درصدی واردات نفت پکن از تهران در ماه فوریه نسبت به ماه ژانویه (دی/بهمن) سال جاری میلادی خبر می دهد.

براساس این گزارش، واردات نفت چین در ماه فوریه سال جاری میلادی از ایران 81 درصد نسبت به ماه فوریه سال گذشته میلادی افزایش یافت.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماه مارس (اسفند/فروردین) خود اعلام کرد که تحریم های جدید و یکجانبه آمریکا علیه ایران بر صادرات ماه فوریه این کشور تاثیری نداشته است.

آژانس بین المللی انرژی تایید کرد: انتظار می رود ایران در ماه مارس روزانه دست کم یک میلیون و 400 هزار بشکه نفت صادر کند، در حالیکه این رقم در ماه فوریه روزانه یک میلیون و 280 هزار بشکه نفت بوده است.

این گزارش بر خلاف انتظارات فعالان عرصه صنعت نفت بود که انتظار داشتند به دلیل تدابیر ضد ایرانی آمریکا در ماه مارس به کمترین میزان از ابتدای سال 2012 برسد.

با وجود اینکه چین همراه کره جنوبی، ژاپن و هند تحت فشارهای شدید آمریکا و کشورهای اروپایی برای خرید نفت از ایران بوده اند، اما نیاز ضروری به این تجارت نفتی در کشورهای خریدار سبب شده در مواردی نیز میزان معاملات افزایش یابد.

پکن به عنوان مهمترین شریک تجاری ایران بارها مخالفت خود را با تحریم های یکجانبه علیه ایران اعلام کرده است.

یکی از مقامات پالایشگاه ˈسینو پکˈ چین نیز گفته است: مسئولان پالایشگاه قصد دارند در سال جدید میلادی میزان بیشتری از نفت ایران را خریداری و فراوری کنند.

ˈوی شیژیˈ رییس شرکت محصولات پتروشیمی ˈسینوپک مائومینگˈ افزود: طرح پالایشگاه سینوپک برای فرآوری بیشتر نفت ایران پس از آن صورت می گیرد که دولت چین خواستار افزایش واردات نفتی از ایران طی سال جاری شده است.

۱۳۹۲/۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...