نسخه چاپی

معذرت خواهی نتانیاهو از اردوغان

عکس خبري -معذرت خواهي نتانياهو از اردوغان

یك مقام آمریكایی خبر داد كه نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی تماس تلفنی از نخست وزیر تركیه به دلیل كشته شدن شهروندان تركیه‌ای در حادثه ناوگان آزادی معذرت‌خواهی كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل برای نخستین بار بعد از سال 2010 به طور تلفنی با «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه صحبت و از وی به دلیل کشته شدن شهروندان ترکیه‌ای به دلیل حادثه ناوگان آزادی غزه عذرخواهی کرد.

این مقام آمریکایی همچنین مدعی شد که نتانیاهو موافقت کرده که به خانواده قربانیان آن حادثه غرامت بپردازد.

بر اساس این گزارش، اردوغان نیز عذرخواهی نتانیاهو را پذیرفته و با عادی شدن روابط میان آنکارا و تل‌آویو موافقت کرده است.

در پی حادثه ناوگان آزادی غزه که طی آن چندین شهروند ترکیه‌ای کشته شدند، آنکارا سفیر خود را از تل‌آویو فراخواند و همکاری نظامی خود با اسرائیل را به حالت تعلیق در آورد.

خبر گفت‌وگوی تلفنی نتانیاهو و اردوغان توسط اوباما مطرح شد.

اوباما گفت: آمریکا عمیقا برای همکاری تنگاتنگ خود با ترکیه و اسرائیل ارزش قائل بوده و توجه ویژه‌ای به بازگردانده شدن روابط مثبت بین آنها در راستای پیشبرد صلح و امنیت منطقه‌ای قائل است.

این بیانیه که توسط کاخ‌سفید و پس از پایان یافتن سفر اوباما به سرزمین اشغالی منتشر شد، تاکید کرد: من امیدوارم که امروز مبادلات میان دو رهبر آنها را قادر خواهد ساخت تا همکاری عمیقتری درباره چالش‌ها و فرصت‌های داشته باشند.

۱۳۹۲/۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...