نسخه چاپی

واكنش كره‌شمالی به قطعنامه سازمان‌ملل

كره شمالی از تصمیم اخیر سازمان ملل برای آغاز تحقیقات درباره نقض حقوق بشر در این كشور انتقاد كرد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: وزارت خارجه کره شمالی روز جمعه اعلام کرد که به هیچ عنوان به قطعنامه صادر شده از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو اهمیتی نخواهد داد. کره شمالی با محکوم نمودن این قطعنامه آن را یک سناریو سیاسی خوانده بود.

ناوی پیلای، کمیساریای ارشد حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده که این سازمان شواهدی دال بر نگهداری نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر از مردم کره شمالی در زندان‌های این کشور و شکنجه آنها در دست دارد.

بر اساس این قطعنامه قرار است تیمی مستقل از کارشناسان سازمان ملل تشکیل شده تا درباره آنچه مقامات این سازمان نقض متعدد حقوق بشر طی یک سال گذشته در کره شمالی خوانده‌اند، تحقیق کند.

البته بعید به نظر می‌رسد که اجازه ورود این تیم به کره شمالی صادر شود، بنابراین آنها باید به تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده از این کشور اکتفا کنند.

طرح پیشنهادی مذکور از سوی ژاپن و اتحادیه اروپا ارائه شد و۴۷ کشور عضو شورا آن را تائید کردند.

کره شمالی معتقد است که این اقدام سازمان ملل در واکنش به آزمایشات هسته‌ای این کشور صورت گرفته است. مقامات این کشور با انتقاد از سیاست‌های خصمانه آمریکا اخیرا اعلام کرده‌اند که هواپیماهای بی۵۲ آمریکایی مستقر در ژاپن در تیررس کامل موشک‌های کره شمالی قرار دارند.

۱۳۹۲/۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...