نسخه چاپی

بیانیه یك مرجع‌ درباره شهادت شیخ شام

عکس خبري -بيانيه يک مرجع‌ درباره شهادت شيخ شام

یكی از مراجع عظام تقلید با صدور بیانیه‌ای جنایت هولناك شهادت امام جمعه دمشق و گروه زیادى از مسلمانان را محكوم كرد و گفت: كشور‌های تركیه، سعودى و قطر در ریخته شدن خون‌ امام جمعه دمشق سهیم‌ هستند.

به گزارش نما به نقل از فارس، در بیانیه آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی آمده است: روز جمعه دوم فروردین در خانه خدا (مسجد جامع دمشق) جنایت وحشتناکى رخ داد که در نوع خود کم‌نظیر یا بى‌نظیر بود، جنایتى که روى حامیان تروریست‌هاى سوریه را بیش از پیش سیاه کرد.


در ادامه این بیانیه آمده است: امام جمعه مسجد جامع دمشق که از مُفتیان معروف اهل سنت در آن کشور بود به اتفاق 50 نفر از نمازگزاران اهل سنت با مواد منفجره تروریست‌ها شهید و یکصد نفر دیگر مجروح شدند و خانه خدا را از خون بى‌گناهان رنگین ساختند و برگ سیاه دیگرى بر پرونده سیاه حامیان تروریست‌ها افزودند.


در این بیانیه افزوده شده است: این جنایت عجیب نشان داد که براى تروریست‌ها شیعه و سنى، امام جمعه و غیر امام جمعه، خانه خدا و غیر آن تفاوتى نمى‌کند چرا که نه خبرى از اسلام دارند نه از بشریت و انسانیت. به یقین دولت‌مردان ترکیه و سعودى و قطر و همچنین سردمداران اتحادیه عرب که با آمریکا و رژیم‌صهیونیستی در جریان سوریه همصدا شده‌اند در ریخته شدن این خون‌هاى پاک شریک و سهیم‌ هستند و امروز و فرداى قیامت اگر به قیامتى اعتقاد داشته باشند، باید پاسخگوى آن باشند و اگر سندى جز همین یک سند براى دروغ‌گویى حامیان تروریست‌ها نسبت به جریان سوریه در دست نباشد کافى است. آیا باز هم مجامع بین‌المللى سکوت خواهند کرد؟


در پایان این بیانیه آمده است: ما ضمن محکوم کردن شدید این جنایت بى‌سابقه از مجامع بین‌المللى مى‌خواهیم سکوت خود را بشکنند و به صورت فعال در این جریان وارد شوند و از مسلمانان غافلى که با دروغ‌هاى رسانه‌هاى مختلف گرفتار اشتباه در ماجراى سوریه شده‌اند، مى‌خواهیم که از خواب غفلت بیدار شوند و راضى نشوند بیش از این مسلمانان به دست عاملان کفر که نام اسلام بر خود گذارده‌اند به قتل برسند.

۱۳۹۲/۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...