نسخه چاپی

پیام احمدی نژاد به دولت و مردم تركمنستان

رئیس جمهور كشورمان در پیامی به دولت و مردم تركمنستان تأكید كرد كه با آغاز جشن جهانی نوروز به برقراری و شكوه بیشتر انسانیت، دوستی نشأت گرفته از فرهنگ ملیت‌های مختلف و برقراری صلح و امنیت پایدار در جهان امیدوار هستیم.

به گزارش نما به نقل از فارس، خبرگزاری رسمی ترکمنستان امروز با چاپ متن کامل پیام تبریک محمود احمدی نژاد خطاب به همتای ترکمن خود، عنوان کرد: رئیس جمهور ایران در این پیام، بهار را مرحله جدیدی از ادامه حیات توصیف و آن را زمانی شگفت‌انگیز و پر از احساسات تجدید زمین، گیاهان، چشمه‌ها و کل طبیعت قلمداد کرده‏ است.

وی افزود: با فرا رسیدن فصل بهار ملت‏‌های مختلف با تجربه کردن هماهنگی با طبیعت و احساسات، تلاش بیشتری برای پیشبرد اهداف والای خود که صلح، عدالت و نیکی است،‌ انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در سنت‏‌های تجلیل و گرامی‏داشت از جشن جهانی نوروز بالاترین ظهور اهداف والای الهام گرفته از خدا ترسیم می‏‌گردد، تصریح می‌کند: ماهیت این جشن در امید و عشق بیان می‏‌شود و با تصمیم سازمان ملل متحد عید نوروز جشن بین‌المللی اعلام و این عید به عنوان کهن‌ترین و باستانی‌ترین میراث بشریت به رسمیت شناخته شد.

احمدی نژاد در بخش دیگر این پیام که از تلویزیون ملی ترکمنستان نیز قرائت شد، تأکید کرد: در آستانه این بهار زیبا که شادی‌آور است به برقراری و شکوه بیشتر انسانیت و عدالت واقعی، احیا معنوی، دوستی و برادری نشأت گرفته از فرهنگ ملیت‌های مختلف، برقراری صلح و امنیت پایدار در جهان به همت عمومی، امیدوار هستیم.

جشن جهانی نوروز 92 در تاریخ 21 مارس سال جاری میلادی در عشق‏‌آباد و حومه آن با حضور سران کشورهای ترکمنستان، ایران، پاکستان، افغانستان، تاتارستان روسیه و سایر مقامات عالی‌رتبه کشورهای حوزه تمدنی نوروز برگزار شد.

۱۳۹۲/۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...