نسخه چاپی

پرچم اتحادیه اروپا در قبرس به آتش كشیده شد

بحران اقتصادی در قبرس تعطیلی بانك ها و اعتصاب كاركنان بخش های از نظام مالی این كشور را به دنبال داشته به طوری كه خشم و نفرت از اتحادیه اروپا رو به افزایش است.

به گزارش نما، شبستان به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: نیکوس آناستاسیادس رئیس جمهور قبرس و رهبران حزبی این کشور برای آخرین گفتگوها درباره بحران مالی این کشور و تدابیری که برای جلوگیری از ورشکستگی نیکوزیا در نظر گرفته اند راهی بروکسل می شوند.

این هیئت ظهر شنبه عازم بروکسل می شود و پیش از پایان مهلت روز دوشنبه که برای اتخاذ تدابیر لازم برای جمع آوری 5.8 میلیارد یورو تعیین شده است به قبرس بازخواهند گشت. جمع آوری این بودجه شرطی است که اتحادیه اروپا برای اعطای کمک مالی 10 میلیارد یورویی خود به قبرس تعیین کرده است.پارلمان قبرس سرانجام جمعه شب در اقدامی از سر ناچاری برای تامین شرایط دریافت این کمک مالی ، دست کم سه طرح پیشنهادی دولت را به تصویب رساند.

نشست اضطراری پارلمان قبرس در حالی برگزار شد که جمعیت معترضان ، که بیشتر آنها کارکنان بانک ها بودند در بیرون ساختمان پارلمات تظاهرات می کردند. کارکنان بانک ها از این نگران بودند که کارفرمایان آنها -- و در نتیجه مشاغل آنها -- در معامله دریافت این کمک مالی قربانی شوند.
یک گروه سی نفره از جوانان قبرسی که چهره های خود را با ماسک پوشانده بودند پرچم اتحادیه اروپا را در کنار ساختمان پارلمان و در برابر نیروهای پلیس به آتش کشیدند.

تحلیلگران گفتند دولت قبرس قصد دارد قبل از تقدیم کردن طرح های مالی جدید خود به پارلمان ، گفتگوهای بیشتری با تروئیکای اتحادیه اروپا ، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول داشته باشد.

رسانه های قبرس روز شنبه اعلام کردند محتمل ترین سناریو اخذ یک مالیات 20 تا 25 درصدی از سپرده های بانکی به مبلغ بیش از یکصد هزار یورو در بزرگترین بانک وام دهنده این کشور ، بانک قبرس ، است.

نیکوزیا باید تا روز دوشنبه این بسته را به تصویب نهایی برساند زیرا در غیر این صورت از کمک های اضطراری بانک مرکزی اروپا محروم خواهد شد و بانک ها و اقتصاد این کشور دچار ورشکستگی خواهند شد.

۱۳۹۲/۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...