نسخه چاپی

3 ویژگی اصلی برای رییس‌جمهور آینده

عکس خبري -3 ويژگي اصلي براي رييس‌جمهور آينده

دبیركل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان سه ویژگی عمده و اصلی برای رییس‌جمهور آینده گفت: رئیس‌جمهور باید دغدغه‌های مردم و نگرانی‌های رهبری را در برنامه‌های دولت خود لحاظ كند.

به گزارش نما، حبیب الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با فارس به تبیین بخش هایی از فرمایشات مقام معظم رهبری در مشهد مقدس در اولین روز سال پرداخت که مشروح این گفتگو در ادامه می‌آید.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید، در پاسخ به این سوال که با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» وظیفه مردم و مسئولان در خصوص این نامگذاری چیست، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در یک گزارش فشرده از نظام اسلامی بیاناتی را ارائه فرمودند؛ باید دریابیم که از نظر سیاسی در کشور، منطقه و دنیا در وضعی قرار داریم که اگر مسئولان یک جهش در جهت حماسی کردن مسائل سیاسی داشته باشند، با توفیق خوبی روبرو خواهیم شد.

عسگراولادی در ادامه به لزوم توجه هرچه بیشتر به مسائل اقتصادی اشاره و تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند، موقعیت نظام جمهوری اسلامی در زیرساخت‌ها، زمینه‌ها و رشد در علوم و فناوری‌ به گونه ای است که آمادگی و وسیله را خداوند برای هیجانات نسل جوان به جانب یک حماسه، کاملا فراهم کرده است.

وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری شرایط را به گونه‌ای دیدند که هم از نظر سیاسی ما می‌توانیم حماسه‌ای موفقیت‌آمیز داشته باشیم و هم از نظر اقتصادی، افزود: با این زمینه‌های خوب می‌توانیم پیشرفت‌های خود را فراهم کنیم.

*فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حضور همه سلایق، آهنگ حضور حداکثری است

عسگر‌اولادی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مقام معظم رهبری بر حضور همه جریان‌ها و سلیقه‌های سیاسی معتقد به نظام در انتخابات اشاره کردند، با توجه به در پیش بودن انتخابات آینده تحلیل شما در این زمینه چیست، گفت: این فرمایش رهبری، آهنگ حضور حداکثری است؛ یعنی هر کس پای صندوق رای بیاید سلیقه خود را در نامزدها ببیند و برابر سلیقه خود بتواند رای دهد و در واقع منحصر به یک طیف، جریان و یک دسته و تشکل نباشد بلکه اگر اصولگرایان در صحنه هستند باید همه طیف‌های اصولگرا حضور داشته باشند و اگر اصلاح‌طلبان هستند باید به جانب وحدت بروند که همچنان که یک قطب اصولگرا وجود دارد یک قطب اصلاح‌طلب نیز وجود داشته باشد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری اضافه کرد: همچنین کسانی که به دولت علاقمندند و می خواهند نامزدهای دولت را مطرح کنند، در یک طیف قرار گیرند و طیف چهارم هم به نظر بنده منفردینی هستند که خودشان را در 4 گروه اصولگرایان، اصلاح‌طلبان یا حامیان دولت نمی‌بینند و می‌خواهند خود و نامزدشان مطرح باشند.

*اصولگرایان نباید خود را در چند تشکل محدود بدانند

وی با بیان اینکه بنده معتقدم اصولگرایان نباید خود را در چند تشکل محدود بدانند، اظهار داشت: اصولگرایان مجموعه گسترده خط امام و رهبری در اعماق کشور با سلایق متمایز و آهنگ های انتخاباتی ویژه هستند؛ از این رو حداقل باید 4 قطب را در انتخابات بپذیریم؛ البته این مسئله منوط به این است که شورای نگهبان احراز صلاحیت کند؛ ممکن است فردی اصولگرا، اصلاح‌طلب، در قطب طرفداران دولت یا منفردین باشد اما شورای نگهبان وی را احراز صلاحیت نکند؛ از این رو اگر کسانی باید احراز صلاحیت شوند توسط شورای نگهبان باید صلاحیتشان اعلام و احراز شود.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ویژگی‌های دولت آینده با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری را چه می‌دانید، یادآور شد: در بین 6 رئیس‌جمهور بعد از انقلاب اسلامی تجربیات مثبتی را به دست آورده‌ایم و باید رئیس‌جمهوری را انتخاب کنیم که نقاط مثبت 6 رئیس‌جمهور گذشته را داشته باشد؛ هر کس یک دولت گذشته را منفی مطلق بداند به تاریخ جمهوری اسلامی ظلم کرده چرا که همه روسای جمهور گذشته نقاط مثبتی داشته‌اند اما خود یا اطرافیانشان دارای نقاط ضعفی هم بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ما باید به جانب شخصی برویم که نقاط مثبت رئیس‌جمهور‌های گذشته را در وی بیابیم، افزود: باید برنامه های رئیس‌جمهور آینده با نقاط منفی رئیس جمهور و دولت های گذشته فاصله داشته باشد و مردم حرکت وی در مسیر مثبت ها، تعهدش را در شعارها و برنامه‌ها برای کاستن یا صفر کردن نقاط منفی رئیس جمهورهای گذشته احساس کنند.

عسگراولادی بر همین اساس گفت که ملت ما گذشته را مطلق سیاه نمی‌دانند و هیچ رئیس‌جمهوری را خالی از اشتباه نمی‌بینند از این رو می‌خواهند اشتباهات گذشته تکرار نشود.

*رئیس جمهور آینده مشورت پذیر باشد

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری بر همین اساس به 3 ویژگی‌ که رئیس جمهور آینده باید داشته باشد، اشاره و اضافه کرد: رئیس جمهور آینده ضمن داشتن اندیشه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی باید مشورت‌پذیر باشد و باید تبری به ولایت محور اصلی موضع‌گیری‌ها، برنامه‌ریزی و رفتار خود و دولتش باشد.

وی اضافه کرد: رئیس‌جمهور باید دغدغه‌های مردم و نگرانی‌های رهبری را در برنامه‌های دولتش تنظیم کند البته این موارد میسر نیست مگر اینکه رئیس‌جمهور با یک تیم کارکشته، پخته و جوان و فعال و برومند تشکیل دولت بدهد.

عسگراولادی در ادامه سخنان خود در پاسخ به این سوال که چشم‌انداز روابط با آمریکا با توجه به رفتار آنها و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آنها باید از رفتار خود نسبت به ایران دست بردارند را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهارداشت: مردم با رابطه مخالف نیستند بلکه با تحمیل مخالفند؛ درواقع ما رابطه را قطع نکردیم بلکه خود آمریکایی‌ها آن را قطع کردند و اگر بخواهند آن را دوباره وصل کنند باید با منطق انسانی صحبت کنند و یفهمند که کشور ما اسلامی است و ضد محور اسلام و انقلاب صحبت نکنند.

*مذاکره باید در شرایط مساوی باشد

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: آمریکا وقتی در برابر ما در مذاکره شرکت می کند نباید تهدیدی در صحبت‌ها و شرایط مقدماتی بگذارد؛ آقا فرمودند که مردم ما با مذاکره منطقی مخالف نیستند بلکه با دست پولادین زیر دستکش ابریشمی مخالفند یا به تعبیر امام (ره) ملت اسلام رابطه گرگ و میش را نمی‌پذیرد و می‌خواهد اگر دو کشور با هم رابطه داشته باشند مذاکراتشان در شرایط مساوی باشد و نباید مذاکرات را با یک تظاهر به مذاکره و برنامه‌ریزی منازعه‌ای که بخواهند انقلاب اسلامی را ریشه‌کن کنند صورت گیرد.

وی بر همین اساس به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: در مذاکرات هسته‌ای نیز می‌گویند مذاکره می‌کنیم اما حرف ما را قبول کنید در حالی که این شرایط مساوی نیست؛ ما شرایط قانونی حاکم بر صحنه‌های بین‌المللی را قبول داشته و به آنها عمل کرده‌ایم و هیچ اشکالی تاکنون در توجه ما به قوانین بین‌المللی وجود ندارد؛ از این رو حق نداریم حرف زورگو را قبول کنیم.

عسگراولادی با بیان اینکه ما به دنبال بمب هسته‌ای نیستیم و مقام معظم رهبری نیز که در صحنه‌های بین‌المللی فرمایشاتشان منعکس شد و مراجع ما استفاده از بمب اتمی را حرام اعلام کردند، افزود: ما در انرژی هسته‌ای به دنبال پیشرفت علم، تکنیک و صنعت هستیم و طبق قوانین بین‌المللی درباره مسائل هسته‌ای می‌خواهیم که به ما و همه ملت‌ها اجازه داده شود از حق خود که ملت ایران همواره شعار می‌دهند انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست استفاده کنیم و آمریکا و 5+1 نمی‌توانند این خواسته ملی را از ذهن ملت ما بیرون بکشند.

* آمریکا از فرصت پیش آمده استفاده کند

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنها باید به قوانین بین‌المللی توجه کرده و اسرائیل نیز باید گردن بگذارد چرا که دوران جهل مرکب و دیکتاتوری دیگر وجود ندارد و باید به ملت‌ها اعتنا کرد و احترام گذاشت؛ از این رو فرهیختگان آمریکایی باید از دولت‌هایشان بخواهند تا از این فرصت فرمایشات مقام معظم رهبری استفاده کنند.

۱۳۹۲/۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...