نسخه چاپی

بازدید نماینده سازمان ملل از میانمار

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در میانمار از شهری كه در پی خشونت‌های بودائیان با مردم مسلمان این منطقه كاملا ویران شده بود و حدود ۱۰ هزار نفر مجبور به فرار از خانه‌های خود شدند، بازدید كرد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در میانمار امروز (یکشنبه) از شهر "میکتیلا" در مرکز این کشور که در پی خشونت‌های بودائیان با مردم مسلمان این منطقه کاملا ویران شد و حدود ۱۰ هزار نفر مجبور به فرار از خانه‌های خود شدند، بازدید کرد.

"ویجی نامبیار" در حالی از این شهر دیدن می‌کند که خشونت‌ها اخیرا در این منطقه علیه مسلمانان روهینگیا به شدت افزایش یافته است به طوری که در پی این درگیری و خشونت‌ها ده‌ها جنازه غیر قابل شناسایی در خیابان‌ها بر روی زمین باقی مانده بود.

روز گذشته نیز ارتش میانمار پس از آنکه "ثین سین" رئیس جمهور این کشور حالت فوق العاده اعلام کرد، کنترل این شهر را به دست گرفت.

بنا بر این گزارش، همچنان نگرانی‌ها از تشدید خشونت‌ و درگیری‌ها در این منطقه وجود دارد که نشان می‌دهد دولت میانمار در مهار احساسات ضد اسلامی بودائیان این کشور ناتوان بوده است.

در میانمار حدود ۸۰۰ هزار نفر مسلمان زندگی می‌کنند که فاقد دولت رسمی هستند و دولت این کشور آنها را به عنوان مهاجران غیر قانونی بنگلادشی می‌شناسد. هزاران نفر از این مسلمانان که ساکن بخش غربی و مرکزی میانمار هستند؛ در اثر خشونت‌های اخیر که از سوی بودائیان افراطی به طرز وحشتناکی روی داد از این کشور فرار کردند.

۱۳۹۲/۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...