نسخه چاپی

میقاتی مامور اداره دولت موقت لبنان شد

عکس خبري -ميقاتي مامور اداره دولت موقت لبنان شد

استعفای نجیب میقاتی بعد از آن اعلام شد كه میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان به دلیل وجود اختلاف نظر در خصوص تمدید دوره رئیس اداره امنیت داخلی و تشكیل كمیته نظارت بر برگزاری انتخابات مجلس این كشور ، جلسات هیات دولت را تعلیق كرد .

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، کاخ ریاست جمهوری لبنان اعلام کرده است که میشل سلیمان، رئیس‌جمهوری لبنان با پذیرش استعفای نجیب میقاتی نخست وزیر مستعفی لبنان وی را مسئول اداره دولت موقت تا زمان تشکیل کابینه جدید کرده است.

استعفای نجیب میقاتی بعد از آن اعلام شد که میشل سلیمان رییس جمهور لبنان به علت وجود اختلاف نظر در خصوص تمدید دوره رئیس اداره امنیت داخلی و تشکیل کمیته نظارت بر برگزاری انتخابات مجلس این کشور ، جلسات هیات دولت را تعلیق کرد .
نخست وزیر مستعفی اعلام کرد که علت استعفایش به چند مساله بازمی‌گردد که از جمله آن‌ها این است که هیچ تصمیمی برای برگزاری انتخابات وجود نداشت و سیستم امنیتی کشور به وظایفش عمل نمی‌کرد از این رو دیگر نمی‌توانست اجازه نادیده گرفتن قانون و مانع تراشی در انجام وظایفش را تحمل کند و از نظر وی این موضوع تاخیر بردارد نبود.


میقاتی بعد از جلسه کابینه‌اش به دلیل اختلافات وزیران و در پی مخالفت اکثریت وزیران با تمدید دوره فعالیت اشرف ریفی، فرمانده امنیت داخلی که قرار بود ماه جاری میلادی بازنشسته شود و همچنین مخالفت وزیران با تعیین اعضای هیات نظارت بر انتخابات پارلمانی استعفا کرد.
این در حالی بود که میقاتی تمایل داشت ریفی که نزدیک به مخالفان، مورد حمایت رییس جمهور و وزیران فراکسیون ولید جنبلاط و مورد اعتراض اعضای حزب الله لبنان، فراکسیون میشل عون و جنبش امل است در پست خود بماند.
به این ترتیب کابینه مستعفی میقاتی تا اغاز رایزنی های میشل سلیمان با فراکسیون های پارلمانی و انتخاب نخست وزیر جدید و در پی ان تشکیل کابینه جدید عهده دار اداره امور جاری کشور خواهد بود.


این کابینه اجازه اتخاذ هیچ تصمیم جدید را نخواهد داشت. وضعی که برگزاری انتخابات پارلمانی را در هاله ای از ابهام فرو خواهد برد.
در پی استعفای میقاتی درگیری در شهر طرابلس که از چند روز پیش بین سلفی های منطقه باب التبانه و ساکنان علوی منطقه جبل محسن آغاز شده بود ، تشدید شد . این درگیری ها تاکنون شش کشته و دهها زخمی برجا گذاشته است.
یک مقام امنیتی لبنانی اعلام کرد: درگیری‌ها بعد از ظهر شنبه در شهر طرابلس آغاز شد در حالی که صبح آرامش شکننده‌ای در این منطقه حاکم بود و صدای تیراندازی‌هایی پراکنده شنیده می‌شد.
عملیات تیراندازی بین منطقه جبل محسن از طرفدار نظام بشار اسد و منطقه باب التبانه که از مخالفان نظام سوریه هستند موجب کشته و زخمی شدن عده ای از این افراد شد.
طرفداران میقاتی نیز بعد از استعفای وی در میدان عبدالحمید کرامی شهر طرابلس ، تجمع و حمایت و همبستگی خود را با وی اعلام کردند.
این در حالی است که نیروهای ارتش در این شهر به حالت آماده باش در آمده‌ و مستقر شده‌اند.

۱۳۹۲/۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...