نسخه چاپی

ناكامی شایعه جدید ضد بشار اسد

عکس خبري -ناكامي شايعه جديد ضد بشار اسد

در پی بی نتیجه ماندن توطئه های كشورهای غربی و عربی علیه نظام سوریه و افزایش اختلافات معارضان و ترویستهای مسلح، رسانه های صهیونیستی و عربی با همكاری رسانه های غربی شایعه ای را درباره «بشار اسد» مطرح كردند تا موج جدیدی از فضاسازی را در سوریه كلید بزنند؛ هر چند كه این شایعه بعدها توسط رسانه های غربی تكذیب شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی «نیویورک دیلی نیوز» طی خبری به نقل از رسانه های صهیونیستی و عربی شایعه ای را مبنی بر شلیک به «بشار اسد» توسط محافظش مطرح کرد.


این شایعه در حالی مطرح می شود که پس از گذشت مدت طولانی از تلاش های ناکام غرب و برخی کشورهای منطقه برای سرنگونی نظام حاکم در دمشق، اختلافات بین مخالفان و تروریستهای مسلح در سوریه افزایش یافته است.


روزنامه نیویورک دیلی نیوز که بر موثق نبودن و تایید نشده بودن شایعه فوق تاکید دارد در خبر خود نوشت: رسانه های اسرائیلی و عربی شایعه ای را مبنی بر ترور رئیس جمهور سوریه مطرح کردند، اما گزارش های جدیدتر از نادرست بودن این خبر حکایت دارند.


بر اساس این گزارش، رسانه های اسرائیلی و عربی شایعه ای را مطرح کردند مبنی بر اینکه بشار اسد توسط یک محافظ ایرانی خود به ضرب گلوله هدف قرار گرفته و در شرایط جسمانی نامناسبی قرار دارد. این رسانه های مدعی شدند که اسد به بیمارستان الشامی در دمشق منتقل شده است.


روزنامه نیویورک دیلی نیوز در ادامه نوشت: اما گزارش های جدیدتر اعلام کردند که خبر شلیک به اسد کذب بوده و وی در صحت و سلامت کامل به سر می برد.


انتشار این شایعه همچنین در شرایطی است که «معاذ الخطیب» روز گذشته در پی افزایش اختلافات درونی و تشکیل دولت موقت، از ریاست ائتلاف معارضان سوریه استعفا کرد.


«خالد الناصر» یکی از مقامات ارشد ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه در تماس تلفنی با شبکه خبری «اسکای نیوز»، در واکنش به استعفای معاذ الخطیب رئیس ائتلاف معارضان تأکید کرد که استعفای خطیب بعد از اختلافات داخلی فراوان در مورد تشکیل حکومت موقت صورت گرفته است.


وی افزود: خطیب با تشکیل حکومت موقت مخالف بود و خواهان تشکیل هیئتی اجرایی برای اداره مناطق تحت کنترل معارضان در سوریه بود.


ناظران سیاسی انتشار شایعه شلیک به بشار اسد را شوکی برای احیای جریان تضعیف شده معارضان و تروریستهای مسلح می دانند که روز به روز به اختلافات آنها افزوده می شود. این ناظران استفاده از الفاظی نظیر «محافظ ایرانی» را در راستای ایجاد حساسیت علیه ایران و القای جنگ شیعه و سنی ارزیابی می کنند.

۱۳۹۲/۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...