نسخه چاپی

چالش های جدید برلوسكنی برای ایتالیا

عکس خبري -چالش هاي جديد برلوسکني براي ايتاليا

برلوسكنی كه رسوایی های زیادی را به بار آورده است و به علت اتهامات مطرح علیه او از جمله روابط غیراخلاقی و فساد، بارها در دادگاه حاضر شده است، حالا خودش علیه دستگاه قضایی ایتالیا وارد عمل شده است.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شبکه تلویزیونی پرس تی وی گزارش داد، با بازگشت سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر سابق ایتالیا، به عرصه سیاسی، بار دیگر این کشور التهاب جدیدی را تجربه می کند.

برلوسکنی که رسوایی های زیادی را به بار آورده است و به علت اتهامات مطرح علیه او از جمله روابط غیراخلاقی و فساد، بارها در دادگاه حاضر شده است، حالا خودش علیه دستگاه قضایی ایتالیا وارد عمل شده است.

او با برپایی تظاهرات در روز گذشته، که حدود پنجاه هزار نفر در آن شرکت داشتند، پیام سیاسی و اعتراض خودش را بیان داشت. این افراد به صورت رایگان به محل تجمع طرفداران برلوسکنی انتقال پیدا کردند.

مردم ایتالیا دیدگاه های متفاوتی درباره برلوسکنی دارند. او سی مرتبه محاکمه شده و فقط سه بار مجرم شناخته شده است.

برلوسکنی می گوید دستگاه قضایی دشمن سیاسی او است و قضات از موقعیت خود برای نابود کردن حیات سیاسی او استفاده می کنند، که قابل تحمل نیست.

برلوسکنی و همسرش

لازم به ذکر است، برلوسکونی چند مرتبه به دلیل رابطه با دختران کم سن و سال دادگاهی شده است. همچنین، ورونیکا لاریو، همسر برلوسکنی، پس از نزدیک به 20 سال زندگی با وی، بعد از اینکه شوهرش در جشن تولد 18 سالگی دختری شرکت کرد، اعلام کرد که نمی‌تواند با مردی زندگی کند که با نوجوانان همنشین است، و از او جدا شد.

این در حالی است که، فعالان سیاسی ایتالیایی می گویند باید مسایل قضایی و سیاسی از هم جدا باشند. مردم ایتالیا تاکید دارند باید ضمن مقابله با فساد، قوانین انتخاباتی نیز روشن تر شود تا مسایل برای مردم مشخص شود.

درحالی ورود برلوسکنی به فضای انتخابات ایتالیا مسایل زیادی را به بار آورده است، که احزاب و گروه های سیاسی قدیمی ایتالیا با ظهور « جنبش پنج ستاره» مواجه هستند، که چالش جدی برای بازیگران قدیمی عرصه سیاسی ایتالیا است. این جریان نوظهور حاضر نیست با احزاب قدیمی ایتالیا تعامل داشته باشد و همین مسئله، تشکیل دولت در ایتالیا را با دشواری همراه کرده است.

نظام سیاسی ایتالیا که چند حزبی می باشد، یعنی هیچ یک از احزاب نمی توانند اکثریت بعلاوه یک آرا را در انتخابات کسب کنند، به همین دلیل دولت های ایتالیایی ائتلافی می باشند. هیمن موضوع باعث کوتاه شدن عمر دولت در این کشور شده است. بر همین اساس، با توجه به آرایش نیروها و احزاب سیاسی ایتالیا، به نظر می رسد ایتالیایی ها در تشکیل دولت آتی خود با مشکلات عدیده ای مواجه خواهند بود.

برلوسکنی 75 ساله در ماه نوامبر گذشته به خاطر بحران اقتصادی شدید در ایتالیا و همچنین رسوایی های متعدد، مجبور به استعفا و واگذاری قدرت به ماریو مونتی، اقتصاددان ایتالیایی شد.

۱۳۹۲/۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...