نسخه چاپی

بیانیه نمایندگان انگلیس علیه رژیم اسراییل

عکس خبري -بيانيه نمايندگان انگليس عليه رژيم اسراييل

نمایندگان انگلیس با امضای بیانیه‌ای اقدام رژیم اسرائیل را در بازداشت غیر قانونی فلسطینی‌ها به چالش كشیده‌اند.

به گزارش نما به نقل از "پرس تی وی" اين بيانيه که جرمي کوربين، نماينده حزب کارگر در مجلس عوام انگليس پيشنهاد داده بود، تل آويو را به دليل تحميل شرايط اسفناک بر زندانيان فلسطيني که براي مدت نامشخص در زندان‌هاي اسرائيل زنداني هستند، محکوم کرده است.

حدود ۲۰ نماينده پارلمان انگليس، با امضاي اين بيانيه، اقدام اسرائيل را در بازداشت اداري فلسطينيان « هشداردهنده» توصيف کردند.بازداشت اداري، يکي از اقدامات جنجالي تل آويو است که به مقام‌هاي اسرائيلي اجازه مي‌دهد فلسطينيان را بدون تفهيم اتهام يا برگزاري محاکمه براي مدت زمان نامشخص زنداني کنند.

بنابر اين بيانيه ، اين اقدام اسرائيل نقض توافقنامه‌هاي بين‌المللي از جمله کنوانسيون چهارم ژنو و کنوانسيون اروپايي منع شکنجه زندانيان است که مطابق با آن « هيچ فردي نبايد مورد شکنجه، رفتارهاي خشن، غير انساني و تحقير کننده قرار گيرد».

بيش از ۴۵۰۰ زنداني فلسطيني در زندان‌هاي رژيم اسرائيل زنداني هستند .ايمن شراوانه، سامر العيساوي، جعفر عزالدين و طارق قعدان از جمله زندانياني هستند که چند ماه است در اعتصاب غذا به سر مي برند.

اين زندانيان فلسطيني در اعتراض به بازداشت اداري تحميلي رژيم اسرائيل بر آنان اعتصاب غذا کردند.

در ماه فوريه، هزاران زنداني فلسطيني در اعتراض به مرگ عرفات جرادات، زنداني ۳۰ ساله و پدر دو فرزند که رژيم اسرائيل ادعا مي‌کند به علت ايست قلبي در زندان «ماگيدو» اين رژيم جان سپرد، دست به اعتصاب غذاي يک روزه زدند.

۱۳۹۲/۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...