نسخه چاپی

اقرار مقامات آمریكایی به جنایت در سوریه

عکس خبري -اقرار مقامات آمريکايي به جنايت در سوريه

در پی انتشار گزارش های متعدد مبنی بر آموزش ترویستهای برهم زننده امنیت و آرامش ملت سوریه از سوی آمریكا، یكی از مقامات رسمی این كشور اعتراف كرد كه آمریكا در حال آموزش شورشیان فعال در سوریه است.

به گزارش نما به نقل از مهر، مقامات آمریکایی این نکته را تائید می کنند که نیروهای این کشور در حال آموزش گروههای مسلح در هستند و این کار را در اردن انجام می دهند.

درگزارش ای بی سی نیوز آمده که علاوه بر مقامات آمریکایی برخی از مقامات کشورهای دیگر که اشاره ای به ملیت آنها نشده، خبر آموزش تروریست ها در سوریه از سوی آمریکا را تایید کرده اند.

یک مقام آمریکایی در گفتگو با آسوشیتدپرس گفت : آموزش گروه های سوری به مدت چند ماه است که آغاز شده و ما این کار را در اردن انجام می دهیم.

در این گزارش همچنین به این نکته اشاره شده که آموزش تروریست های مخالف ملت و نظام سوریه، توسط ماموران ویژه سازمان سیا ( آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا) انجام می شود.

در هفته های گذشته گزارش های متعددی در مورد تصمیم آمریکا برای افزایش حضور خود در بحران سوریه و ارائه کمک های بیشتر به گروههای مسلح در منتشر شده بود.

در همین رابطه روز یکشنبه راشا تودی و وال استریت ژورنال از آموزش تروریست های فعال در سوریه توسط سازمان سیا خبر دادند و دیروز نیز روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد که کشورهای قطر، عربستان سعودی، اردن و ترکیه با همکاری سیا انتقال تسلیحات نظامی برای گروههای مسلح در سوریه را افزایش داده اند.

۱۳۹۲/۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...