نسخه چاپی

شایع ترین جرم در ایام نوروز كدام است؟

در واقع بی احتیاطی مالباختگان و وجود مالخران كه یكی از اضلاع مثلث سرقت هستند راه را برای سارقان هموار می كنند. این در حالی است كه با رعایت نكات ایمنی، هوشیاری در معاملات خودروها و موتوسیكلت ها و خریدوفروش در مراكز مجاز، خطر سرقت كمتر می شود.

به گزارش نما به نقل از پلیس، یكی از جرایم شایع كه در ایام تعطیلات نوروزی آمار بالایی را به خود اختصاص می دهد، سرقت خودرو است. بررسی های انجام شده، درباره پرونده های سرقت خودرو حاكی از آن است كه خود مالباختگان، اصلی ترین مقصران وقوع این نوع سرقت ها هستند، چرا كه با نادیده گرفتن توصیه ها و هشدارهای پلیسی برای حفظ ایمنی و پیشگیری از سرقت، این فرصت را به سارقان فرصت طلب تقدیم می كنند.


در واقع بی احتیاطی مالباختگان و وجود مالخران كه یكی از اضلاع مثلث سرقت هستند راه را برای سارقان هموار می كنند. این در حالی است كه با رعایت نكات ایمنی، هوشیاری در معاملات خودروها و موتوسیكلت ها و خریدوفروش در مراكز مجاز، خطر سرقت كمتر می شود.

سرهنگ «قاسمعلی یوسفخانی» رییس پلیس آگاهی خراسان شمالی با تایید بر اینكه سرقت خودرو از شایع ترین جرایم در ایام نوروز است، خبر داد: «ماموران پلیس آگاهی افرادی را كه به 9 فقره سرقت لوازم خودرو در شهرستان بجنورد و شهرهای همجوار اقدام كرده بودند، دستگیر كردند.» این مقام انتظامی همچنین تصریح كرد: ماموران در ادامه اجرای طرح های پیشگیرانه با انجام یك سری اقدامات پلیسی و اطلاعاتی موفق شدند مخفیگاه سارقان را شناسایی و دو متهم را در این رابطه دستگیر كنند. رییس پلیس آگاهی خراسان شمالی خاطرنشان كرد: متهمان در مراحل بازجویی به سرقت خودرو با همدستی فردی دیگر اعتراف كردند و در بازرسی از محل اختفای آنان نیز مقدار زیادی اقلام مسروقه كشف شد.

«یوسفخانی» ضمن هشدار به شهروندان درباره مراقبت از خودرو گفت: برخی سهل انگاری ها باعث سوء استفاده سارقان می شود. وی استفاده از ابزارهای حفاظتی و امنیتی در خودروها را برای كاهش سرقت ها ضروری عنوان كرد و افزود: خودروهایی كه دسترسی به آنها سهل و آسان است و تجهیزات ایمنی ندارد و خودروهایی كه صاحبان آنها از پاركینگ های خصوصی یا عمومی استفاده نمی كنند و ضعفی در نگهداری خودرو وجود دارد بیشتر در معرض تهدید به سرقت قرار دارند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینكه مالخران در افزایش سرقت نقش دارند، گفت: مالخران یكی از اضلاع مثلث سرقت هستند كه به عنوان مشوقان اصلی سارقان محسوب می شوند.

رییس پلیس آگاهی خراسان شمالی همچنین ادامه داد: سارقان پس از سرقت اموال مسروقه مانند خودرو اگر نتوانند آن را به پول تبدیل كنند، انگیزه خود را برای سرقت از دست می دهند. یوسفخانی بیان كرد: در پرونده های مطرح در پلیس آگاهی، همواره شناسایی و دستگیری مالخران به اندازه سارقان اهمیت دارد و به همین دلیل به شدت این مساله هم پیگیری می شود.

وی خاطرنشان كرد: دستگیری مالخران از دو جنبه دارای اهمیت است كه نخستین تاثیر آن در كنترل و كاهش وقوع سرقت ها و تاثیر دیگر كشف و بازگرداندن اموال مسروقه به مالباختگان است. این مقام انتظامی درباره طرح های اجرایی پلیس برای پیشگیری از سرقت خودرو اظهار كرد: به طور معمول پلیس، طرح هایی تحت عنوان كنترل راه های مواصلاتی، مناطق آلوده، مجرمان، سابقه داران حرفه ای و همچنین طرح مقابله با مالخران و دستگیری سارقان متواری را به مرحله اجرا گذاشته است.

وی متذكر شد: از شهروندان می خواهیم كه در راستای حفظ و جلوگیری از سرقت خودرو تمامی اقدام های ایمنی لازم را انجام دهند و در صورت امكان، خودروهای خود را در پاركینگ های دارای نگهبان یا در مكان هایی قابل دید، پارك كنند. سرهنگ «یوسفخانی» ادامه داد: از شهروندان می خواهیم اسناد و مدارك خود را در داخل خودرو نگهداری نكنند

۱۳۹۲/۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...