نسخه چاپی

نجات ۴۰ گردشگر سرگردان در كویر لوت

عکس خبري - نجات ?? گردشگر سرگردان در کوير لوت

با توجه به گزارش های ارسالی از تلفن همراه یكی از مفقود شدگان با مركز امداد و نجات مشخص شد كه آنان یك گروه ۴۰ نفره از گردشگران هستند كه به منظور بازدید از كویر شهداد در كرمان به آنجا سفر كرده اند، كه به سبب نا آشنایی با منطقه مسیر خود را گم كرده اند.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد: 40 گردشگر که به منطقه شهداد کرمان سفر کرده و در کویر لوت سرگردان شده بودند، پس از تلاش چهار ساعته گروه های واکنش سریع هلال احمر نجات یافتند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا مرتضی مرادی پور افزود: با کسب خبر مفقودی این گروه گردشگری بلافاصله ستاد بحران در اتاق بحران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تشکیل شد و با قید فوریت های امداد رسانی دستورات لازم ستادی برای تشکیل گروه های اعزام سریع جست و جو و نجات در کویر به جمعیت هلال احمر استان کرمان به منظور عملیات نجات افراد سرگردان در کویر صادر شد.

وی گفت: با توجه به گزارش های ارسالی از تلفن همراه یکی از مفقود شدگان با شماره تلفن 147، مرکز پاسخگویی اضطراری سازمان امداد و نجات مشخص شد که آنان یک گروه 40 نفره از گردشگران هستند که به منظور بازدید از کویر شهداد در استان کرمان به آن سفر کرده اند، که به سبب آشنا نبودن با مخاطرات کویر و جغرافیای آن در کویر لوت مسیر خود را گم کرده اند.

مرادی پوراضافه کرد، با دریافت اطلاعات دریافتی دو گروه 6 نفره از نیروهای اعزام سریع هلال احمر با در دست داشتن نقشه کامل منطقه کویری و با استفاده از خودروهای عملیاتی ویژه در کویربه مناطق مورد اشاره اعزام شدند و توانستند پس از یک عملیات چهار ساعته جست و جو و نجات در کویر، آنان را که در یک منطقه مستقر شده بودند یافته و نجات دهند.

مدیرکنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: وجود جاذبه های گوناگون و منحصر به فرد مناطق کویری ایران موجب شده است که در ایام مختلف سال به ویژه ایام تعطیلات نوروزی گردشگران و ماجراجویان زیادی از این مناطق بازدید کنند که در برخی موارد آشنا نبودن با کویر و مخاطرات موجود در آن باعث مفقودی و سر در گمی گردشگران می شود.

مرادی پور با تاکید بر گستردگی مناطق کویری، جاذبه‌های مناظر طبیعی و علاقه مندی بازدیدکننده‌ها برای بازدید از همه جاذبه‌های این کویر تصریح کرد: حرکت در این مناطق بدون راهنما با ضریب بالای خطر گم شدن در کویر همراه است بنابراین اعزام گروه های گردشگران به صورت گروهی یا انفرادی دربازدید از این مناطق با حضور راهنمایان محلی که اشراف کامل به این منطقه دارند ضروری و حائز اهمیت است.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تمامی هموطنان خواست، در صورت وقوع حوادث و قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده ناشی از انواع حوادث طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت با شماره تلفن 147، مرکز پاسخگویی اضطراری سازمان امداد و نجات تماس بگیرند.

۱۳۹۲/۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...