نسخه چاپی

مقدمه حماسه

سید مصطفی میرسلیم

برای فهمیدن درست پیام امسال مقام معظم رهبری باید به سال گذشته و وقایع آن توجه کرد : چه نقاط قوتی وجود داشته داشته است و چه نقاط ضعفی و چرا؟ اینها شرائطی است که همگی شاهد آن بوده ایم و با آثار آن آشناییم و عواقب آن را حدس می زنیم. البته شأن ملت ایران ساختن آینده است و نه به صورت انفعالی در مقابل مشکلات رفتار کردن یا تسلیم شدن.
در کنار بسیاری از مسائل دیگر ، دو موضوع اصلی وجود دارد که با آن در سال 92 مواجه هستیم: مشکلات اقتصادی و تحولات سیاسی .
قطعا برای چاره جویی مشکلاتی که حالت مزمن به خود گرفته و بعلاوه به دلیل تحریمها تشدید هم شده است، اقدامات عادی کفایت نمی کند و برمبنای راهبرد مشخص، برنامه ریزی جامع و طراحی اجرائی دقیق و کارشناسانه نیاز دارد. راهبرد را در پیام امسال دریافت کردیم: حماسه آفرینانه است؛ گویی در صحنۀ اقتصادی نبردی سهمگین در پیش رو داریم که برای مواجهه با آن و از پس عواقب آن برآمدن نیازمند از خود گذشتگی همگانی و ایثار وتلاشی هم افزا و هوشمندانه ایم . برای حماسه آفرینی، منفعت طلبی و خود بینی و زیاده خواهی ، که از یک سو به تباهی و فساد منجر می شود و از سوی دیگر به دلسردی و انگیزه سوزی جمعی می انجامد، جایگاهی ندارد. برای حماسه آفرینی اقتصادی بسیج باید شد .
اما مقدمۀ آن بسیج ، امسال در شور و هیجانی است که باید در صحنۀ سیاسی برای برگزاری انتخابات از خود نشان داد . این انتخابات تکلیف مدیریت اجرائی کشور را مشخص می کند که مسئولیت ادارۀ امور پیچیدۀ اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و امنیتی را در چهار سال آینده به عهده خواهد داشت . ایفای چنان مسئولیتی نیازمند همدلی و همراهی مردم و گروههای مختلف اجتماعی و مشارکت صمیمانۀ آنها است. چنان مشارکتی نیز در گرو شخصیت دادن و محترم شمردن مردم و عدم تحقیر آنها و خودداری از استفادۀ ابزاری از آنهاست . اینها ابعاد تحرک سیاسی منسجمی را نشان می دهد که راهبرد آن حماسی است.

۱۳۹۲/۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...