نسخه چاپی

ارسال 160هواپیما سلاح از 3كشور عربی به سوریه

دولت آمریكا به 3 كشور عربی كمك كرده است تا 160 محموله سلاح را به دست عناصر مسلح و گروه‌های تروریستی در سوریه برسانند.

به گزارش نما به نقل از شبکه العالم، روزنامه انگلیسی "تایمز" در گزارشی نوشت: دولت باراک اوباما و سازمان اطلاعات مرکزی این کشور به 3 کشور عربی کمک کردند که برای گروه‌های مسلح در سوریه سلاح بفرستند.

این روزنامه به نقل از منبعی در وزارت دفاع آمریکا نوشت، 3 کشور عربی از طریق خاک ترکیه مقادیر بسیار زیادی سلاح برای گروه‌های مسلح ارسال کردند؛ این اقدام با اطلاع آمریکا و کمک دستگاه اطلاعات مرکزی این کشور (CIA) انجام شد.

بر اساس این گزارش، تسلیح گروه‌های مخالف در سوریه از ژانویه سال 2012 و با فرود نخستین هواپیمای سی 130 یکی از کشورهای عربی با محموله سلاح در فرودگاه استانبول آغاز شد.

تایمز تأکید کرد، تا این لحظه 3 کشور عربی 160 هواپیمای باری نظامی حامل سلاح را از طریق ترکیه به دست گروه‌های مسلح رسانده‌اند. اکثر این هواپیماها در فرودگاهی نزدیک "انکارا" فرود آمدند و محموله سلاح پس از آن به صورت زمینی به دست گروه‌های مسلح رسیده است.

"هاگ گریفت" از ناظران مرکز مطالعات صلح "استکهلم" گفت: ارزیابی صورت گرفته درباره محموله‌های سلاح و تجهیزات نظامی ارسال شده از طریق این پروازها، کمتر از 3500 تن نیست.
این گزارش پس از آن اعلام می‌شود که اطلاعاتی درباره آموزش عناصر مسلح و تروریستها توسط آمریکا و هم پیمانان اروپایی آن در اردوگاه‌هایی ویژه در خاک اردن منتشر شده است.
این اطلاعات درحالی منتشر می‌شود که دولت "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا به ظاهر اصرار دارد گروه‌های مخالف در سوریه تسلیح نشوند و فقط به ارسال "سلاح غیر کشنده" برای آنها اکتفا شود !

برخی کشورهای عضو اتحادیه عرب با آغاز بحران سوریه در اقدامی غیرقانونی و مشکوک عضویت این کشور را به حالت تعلیق در آوردند. این درحالی است که با آغاز بحران و جنگ در سوریه رسانه‌های حامی مقاومت در منطقه مانند "العالم" با وجود فشارهای بین المللی و تهدیدها توانستند دروغ پردازی رسانه‌های وابسته به کشورهای حامی مخالفان را رسوا، و فاش کنند که مخالفان مسلح در واقع باندها و تروریستهایی هستند که با حمایت مالی، تسلیحاتی، لجستیکی و آموزشی غرب و هم پیمانان منطقه‌ای آنها به ویژه قطر، عربستان، و ترکیه به سوریه اعزام شده‌اند. پس از چند ماه از آغاز جنگ در سوریه برخی رسانه‌ها و محافل غربی نیز مجبور شدند به وجود باندهای مسلح و تروریستی در سوریه اذعان کنند. و برخی کشورها مانند آمریکا برای مطرح کردن این ادعا که در سوریه از گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده مانند "جبهه النصره" حمایت نمی‌کنند، این گروه را در فهرست سازمانهای تروریستی خود قرار دادند.

به عقیده ناظران و کارشناسان مستقل و حتی مسئولان و سیاستمداران برخی کشورها، پافشاری آمریکا و غرب و هم پیمانان منطقه‌ای آنها برای حمایت همه جانبه از گروه‌های مسلح و تروریستی در سوریه به هر قیمتی، به هدف نابودی و براندازی نظام سوریه و محور مقاومت و تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است

۱۳۹۲/۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...