نسخه چاپی

یك زن رئیس سازمان مخفی آمریكا شد

رییس‌جمهوری آمریكا برای نخستین بار یك زن را به عنوان مدیر سازمان سرویس مخفی آمریكا منصوب كرد.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، این اقدام یک سال پس از آن انجام می‌شود که رسوایی اخلاقی ماموران سازمان سرویس مخفی آمریکا در کشور کلمبیا، وجهه این سازمان را خدشه‌دار کرده و انتقادها را علیه تسلط تفکرات و رویکرد مردانه همراه با تنگ‌نظری بر این سازمان افزایش داده است.

باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا، جولیا پی‌یرسون، یکی از ماموران کهنه‌کار سازمان سرویس مخفی آمریکا را به عنوان رییس این سازمان منصوب کرد.

وی جانشین مارک سالیوان که در ماه فوریه از سمت خود بازنشست شده و در جریان رسوایی اخلاقی ماموران سازمان سرویس مخفی آمریکا در کلمبیا، ریاست این سازمان را بر عهده داشت شد.

انتصاب پی‌یرسون به عنوان نخستین رییس زن سازمان سرویس مخفی آمریکا در حالی انجام می‌شود که اوباما تلاش دارد از شدت انتقادها علیه خود مبنی بر اینکه در دور دوم ریاست جمهوری‌اش به حد کافی زنان را در سمت‌های دولتی منصوب نکرده، بکاهد.

پی‌یرسون که زاده ایالت فلوریدا است، هم‌اکنون رییس کارکنان سرویس مخفی آمریکا بوده و در سال ۱۹۸۳ کار خود در این سازمان را به عنوان مامور ویژه دفتر میدانی میامی آغاز کرد.

انتصاب مدیر سازمان سرویس مخفی آمریکا نیازمند تایید سنای آمریکا نیست.

باراک اوباما در بیانیه‌ای اظهار داشت: جولیا پی‌یرسون برای رهبری سازمانی که نه تنها از آمریکایی‌ها در رخدادهای مهم حراست کرده و حافظ نظام مالی ما است، بلکه از رهبران و خانواده‌های مقامات ما از جمله خانواده من نیز محافظت می‌کند، بسیار شایسته است.

جولیا پی‌یرسون در سال ۱۹۸۸ در واحد محافظت از ریاست جمهوری سازمان سرویس مخفی آمریکا شروع به خدمت کرده و چهار سال به همکاری خود با این واحد ادامه داد و در سال ۲۰۰۵ به مقام معاون رییس دفتر عملیات‌های محافظتی این سازمان رسید.

سازمان سرویس مخفی آمریکا در ماه آوریل ۲۰۱۲ هنگامی که ماموران این سازمان در جریان سفر باراک اوباما به کلمبیا و ماموریت محافظتی خود اقدام به برقراری رابطه با روسپیان کردند، با یک رسوایی اخلاقی روبرو شد و از آن زمان تلاش داشته تا وجهه خود را ترمیم کند.

۱۳۹۲/۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...