نسخه چاپی

هكرها علیه رژیم صهیونیستی شورش كردند

در سال‌های اخیر با پیشرفت سریع فناوریهای نوین، در شكل اعتراضها و حتی خرابكاریها تغییرات چشمگیری ایجاد شده، بارزترین شكل این تغییرات دردنیای فناوری انعكاس اعتراضات در فضای سایبر بوده است كه حملاتی در اعتراض به حملات بی رحمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، یكی از جلوه های این تغییرات هستند كه در سال گذشته خبر ساز شد.

به گزارش نما به نقل از مهر، اقدامات گروه هکرهای ناشناس علیه حملات بی رحمانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه در آخرین روزهای آبان ماه گذشته به اوج خود رسید، به طوری که آنها فهرست نام هزاران فردی را منتشر کردند که به سازمانهای طرفدار رژیم صهیونیستی کمک کرده اند.


گروه هکرهای ناشناس اقدام به انتشار سندی کردند که دربرگیرنده نام و در برخی موارد آدرس منزل و آدرس الکترونیکی افرادی است که به سازمانی موسوم به "اتحاد ائتلاف برای اسرائیل" کمک کرده اند، این گروه نماینده بزرگترین شبکه از گروه های طرفداران صهیونیستها در جهان است.


سند دوم نیز دربرگیرنده آدرس الکترونیکی مقامات کاخ سفید، سنا و بخش امنیت دیپلماتیک وزارت کشور ایالات متحده و بسیاری از سازمانهای خبری است.


پیش از آن اقدامات این گروه موجب قطع موقتی و یا ارتباطهای نامتوالی با سایت بانک اورشلیم، وزارت خارجه صهیونیستی و سایتهای متعدد دیگر شده بود.


هکرهای ناشناس تمام سایتهای دولت بریتانیا را تهدید کردند


در سال گذشته طی یک دوره زمانی، گروه هکرهای ناشناس با ادعای اینکه در دسترسی به سایت وزارت کشور بریتانیا اختلال ایجاد کرده اند، اعلام کردند که از این پس شنبه هر هفته حملات آنلاین خود را به سایتهای دولتی بریتانیا پیگیری می کنند.


سایت وزارت کشور بریتانیا طی این حملات سایبری برای چندین ساعت غیرقابل دسترسی بود و مقامات اظهار داشته اند هیچ اطلاعات حساسی از دست نرفته و همه چیز به حالت عادی باز گشته است.


هندوستان هدف تازه هکرهای ناشناس


گروه هکرهای ناشناس به دنبال تغییرات جدیدی که دولت هند در رابطه با استفاده از اینترنت ایجاد کرد در سال گذشته حمله محروم‌سازی از سرویس (DDoS) را به سایتهای اینترنتی دولت این کشور آغاز کرد تا دسترسی به آنها میسر نباشد.


گروه هکرهای ناشناس سایتهای دادگاه عالی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دپارتمان ارتباطات دور هندوستان، حزب باراتییا جاناتا و کنگره ملی هندوستان را با حمله تخریب سرویس مورد هدف قرار داد.


حمله گروه هکرهای ناشناس به طور خاص به دستوری از سوی یکی از دادگاه های این کشور به ISP ها با هدف ممنوع کردن دسترسی به برخی سایتهای اشتراک ویدئو صورت گرفت. دادگاه دستور محدود کردن این سایتها را به دنبال درخواست یک شرکت مستقر در هندوستان بر سر به اشتراک گذاری غیرقانونی فیلمهای هندی و عدم رعایت قانون حق طبع و نشر ارائه کرده است.


گسترده‌ترین حمله هکرهای ناشناس به سایتهای دولتی سوئد


وب سایتهای چندین سازمان دولتی سوئد و همچنین بانک مرکزی این کشور در مهر ماه گذشته مورد حمله گروه هکرهای ناشناس قرار گرفتند.


حدود ساعت 13:30 به وقت گرینویچ، وب سایتهای متعلق به سازمان امنیت سوئد و دفتر دادستانهای سوئد و همچنین دادگاه این کشور از دسترس خارج شد، پس از آن سایت بانک مرکزی این کشور پس از آنکه ترافیک سایت را در برگرفت، از دسترس خارج شد.


حمله هکرها به سایت سازمان سیا


سایت سازمان سیا آمریکا نیز از سوی گروه هکرهای ناشناس مورد حمله قرار گرفت و به مدت چندین ساعت از دسترس خارج شد.


سایت سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا ( سیا) به مدت چند ساعت در نتیجه حمله "ممنوعیت دسترسی" (Denial of Service) از دسترس خارج شد.


گروه هکرهای ناشناس مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند اما پس از آن تصدیق کردند که این حمله از سوی گروهی از هکرها که از آنها باعنون یوجی نازی (UGNazi) یاد می شود انجام شده است. این حمله موجب شده بود سایت این سازمان بیش از 12 ساعت غیرقابل دسترس بود.


چین هدف جدید هکرهای ناشناس


در ادامه حملات گروه هکرهای ناشناس و تهدید آنها علیه سایتهای دولتی بریتانیا، این گروه هدف گرفتن سایتهای چینی را اعلام کردند و انتشار ای‌میلهای دولتی این کشور را به اهداف حملات خود افزودند.


پس از آن که صدها وب سایت چینی مورد حمله قرار گرفت، گروه هکرهای ناشناس اعلام کرد که حملات خود را علیه چین ادامه خواهند داد. این گروه که وجود خود را در چین طی ماه گذشته از طریق شبکه های اجتماعی اعلام کرد گفته است که حمله به سایتهای چینی را ادامه می دهد. در این پیام آمده است: این حمله ادامه می یابد. هدفها انتخاب شده اند.


تهدید شرکتهای بزرگ آمریکایی


درحالی که قانونگذاران آمریکایی تصویب قانون حفظ و به اشتراک گذاری اطلاعات سایبر را بررسی می‌کنند تا شرکتها و دولتهای فدرال با همکاری یکدیگر از حملات آنلاین جلوگیری کنند، گروه هکرهای ناشناس اعلام کرد تمام شرکتهایی که از این قانون حمایت کنند را هدف می‌گیرد.


حمله هکرها به گلکسی S3


براساس اظهارات یک محقق امنیتی در آلمان، هکرها که به تلفن هوشمند و محبوب گلکسی S3 سامسونگ نفوذ کردند از بین بردن کامل اطلاعات آن و بازگرداندن به حالت کارخانه ای را هدف گرفتند.


درخواست عجیب برای به رسمیت شناختن حملات سایبری


گروه هکرهای ناشناس مدعی شدند که حمله محروم‌سازی از سرویس (DDoS) شبیه جنبش " وال استریت را تسخیر کنید" بوده و تنها به جای فضاهای فیزیکی تلاش می کند که اینترنت را تسخیر کند، از این رو این اقدام باید به عنوان یک تظاهرات قانونی به رسمیت شناخته شود.


حمله محروم‌سازی از سرویس (DDoS) نوعی از حمله ‌است که هدف آن از کار انداختن سرویس یا سرویس‌های خاصی روی سرور مورد نظر است که معمولاً برای از کار انداختن سرویس http به کار می ‌رود که باعث می ‌شود سایتهای روی سرور از دسترس خارج شوند. انجام این حمله (برخلاف بسیاری از انواع دیگر حمله‌ها) تحت هر شرایطی جرم محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد.


نوجوان هکر بریتانیایی به 18 ماه حبس محکوم شد


یک دادگاه بریتانیایی سال گذشته نوجوان هکری از گروه ناشناسها را به اتهام هک و حملات سایبر به سایتهای اقتصادی و مالی به همراه 3 عضو دیگر گروه ناشناسها به 18 ماه حبس در مرکز بازپروری نوجوانان محکوم کرد.


جیک بیرچال نوجوان 18 ساله بریتانیایی با اتهام ایجاد اختلال در کار رایانه های سایتهای اقتصادی در سال 2010 و 2011 به سپری کردن 18 ماه در مرکز بازپروری نوجوانان و 60 ساعت کار اجباری محکوم شد.


چین خبره‌ترین هکر شرکتهای خارجی شد


مدیرعامل و مدیراجرایی شرکت گوگل در کتاب جدید خود درباره آینده فناوری پیش بینی کرده است که روزی چین به یکی از خبره ترین هکرهای دنیا تبدیل شود.


اریک اشمیت مدیرعامل و مدیراجرایی شرکت گوگل در کتاب جدید خود که وی آن را به طور مشترک با جرد کوهن مدیر بخش ایده های گوگل با عنوان " عصر دیجیتال" منتشر کرده، آورده است که چین خبره ترین و قوی ترین هکر شرکتهای خارجی است.


آنها همچنین در این کتاب اظهار داشتند که کشور چین فعالترین فیلترکننده اطلاعات است و این کشور به قدری قوی اطلاعات را از خارج سانسور می کند که بتواند دسترسی انتخاب مردم خود را تحت کنترل داشته باشد.


هکرها اتفاقات هر خانه را از طریق تلویزیونهای هوشمند تماشا می کنند


هکرها اعلام کردند که از یک مدل تلویزیونهای هوشمند برای تماشای هر آنچه که در زندگی شما رخ می دهد استفاده کرده اند، این دسترسی با استفاده از دوربین و میکروفنهای داخلی این تلویزیونها فراهم شده است.


آنها در این ویدئو ادعا کرده که می توانند بدافزارهایی را برای دسترسی به روت این تلویزیونها فراهم کنند. هکرها با استفاده از این بدافزارها می توانند از دوربینها و میکروفنهای داخلی تلویزیونها برای شنیدن و دیدن هرآنچه که در مقابل تلویزیون قرار دارد، استفاده کنند.

۱۳۹۲/۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...