نسخه چاپی

وزیر خارجه ایتالیا استعفا داد

عکس خبري -وزير خارجه ايتاليا استعفا داد

وزیر امور خارجه ایتالیا به دنبال تصمیم دولت این كشور مبنی بر بازگرداندن دو سرباز نیروی دریایی به هند به منظور محاكمه به اتهام قتل ماهیگیران هندی، استعفا كرد.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، جولیو ترزی، وزیر امور خارجه ایتالیا اظهار داشت که به منظور محافظت از شرایط کشورش، نیروهای مسلح و دستگاه دیپلماسی ایتالیا از مقام خود استعفا می‌دهد.

وی در سخنان خود خطاب به مجلس سفلای پارلمان ایتالیا که با تشویق قانونگذاران ایتالیایی همراه شد، گفت: من دیگر نمی‌توانم جزئی از این دولت باشم و استعفای خود را اعلام می‌کنم. به ملاحظات من درباره استرداد تفنگداران دریایی ایتالیا به هند توجهی نشد.

دو تفنگدار دریایی ایتالیا به نام‌های سالواتوره جیرونه و ماسیمیلیانو لاتوره به دلیل شلیک به دو ماهیگیر هندی در سواحل ایالت کرالا هند در ماه فوریه 2012 و قتل آنها با محاکمه در هند روبرو هستند.

این دو سرباز نیروی دریایی ایتالیا حین رخداد این حادثه، در حال انجام ماموریت خود در حفاظت از یک تانکر تجاری ایتالیایی در برابر دزدان دریایی بودند.

آنها اظهار داشتند که به سمت قایق هندی، شلیک‌های هشدار آمیز کرده‌اند و گمان می‌بردند که این قایق متعلق به دزدان دریایی باشد.

از زمان وقوع این حادثه، روابط میان هند و ایتالیا دچار تنش شده است این در حالی است که ایتالیا تلاش دارد تا یک معامله بزرگ با هند برای فروش هلی‌کوپتر به دولت این کشور انجام دهد.

دو تفنگدار دریایی ایتالیایی اجازه یافتند تا به مناسبت جشن کریسمس و رای دادن در انتخابات ایتالیا در ماه فوریه به کشورشان بروند البته به این شرط که پس از آن به هند بازگردند.

در تاریخ 11 مارس، دولت ماریو مونتی اعلام کرد که به دلیل آنکه دادگاه‌های ایتالیا اختیار قضایی رسیدگی به این حادثه را ندارند (چرا که این حادثه در آب‌های بین‌المللی رخ داده) قصد ندارند دو سرباز نیروی دریایی ایتالیا را به هند بازگرداند اما چند روز قبل پس از آنکه هند اجازه نداد سفیر ایتالیا خاک این کشور را ترک کند، دولت ایتالیا از موضع خود کوتاه آمد.

در حالی لاتوره و جی‌رونه به دهلی‌نو بازگردانده شدند که دریادار لویجی بینلی مانتلی، فرمانده ارتش ایتالیا این اقدام را یک نمایش مضحکانه خواند.

۱۳۹۲/۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...