نسخه چاپی

كاهش ۶ دلاری قیمت جهانی طلا

عکس خبري -کاهش ? دلاري قيمت جهاني طلا

قیمت جهانی طلا در ادامه روند كاهشی خود، امروز نیز با كاهش ۶ دلاری نسبت به روز گذشته مواجه شد و به ۱۵۹۴ دلار در هر اونس رسید.

قیمت جهانی طلا پس از ۳ روز کاهش و نخستین کاهش ۳ ماهه‌ای متوالی خود از سال ۲۰۰۱ امروز نیز با کاهش روبرو بوده و این درحالی‌ است که نشانه‌هایی از بهبود در اقتصاد آمریکا دیده شده است.

قیمت جهانی طلا، امروز به ۱۵۹۴ دلار در هر اونس رسید که نسبت به ۱۶۰۰ دلار روز گذشته ۶ دلار کاهش داشته است. قیمت طلا در ۳ ماهه نخست سال جاری میلادی، ۴.۵ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، هرچند اقتصاد آمریکا با بهبود مواجه بوده است اما به علت کاهش تقاضا برای خرید این فلز گران‌بها، قیمت طلا کاهش یافته است.

به نوشته بلومبرگ، سفارش‌ها کالاهای بادوام در آمریکا در ماه فوریه بیش از میزان پیش‌بینی شده افزایش یافته و قیمت مسکن نیز به بالاترین میزان از ژوئن ۲۰۰۶ رسیده است که نشان از بهبود اقتصاد این کشور دارد.

بن برناکه رئیس فدرال رزرو در ۲۰ ماه مارس اعلام کرد: ممکن است بانک مرکزی آمریکا، فروش اوراق قرضه ماهانه خود را بر اساس مواردی چون حقوق، درآمد و درخواست شغل تنظیم کند.

دیوید لنوکس یک تحلیلگر اقتصادی گفت: ما شاهد سرعت گرفتن بهبود اقتصاد آمریکا هستیم که سبب بازگشت سرمایه‌ها به دلار و افزایش ارزش آن می‌شود و این امر طلا را از نظر قیمت تحت فشار قرار می‌دهد.

قیمت نقره نیز برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۸.۶۹۵ دلار در هر اونس رسید و این کاهش نشان از ادامه روند کاهشی قیمت این فلز دارد.منبع:فارس

۱۳۹۲/۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...