نسخه چاپی

پنتاگون: تهدیدات كره بسیار جدی است

وزارت دفاع آمریكا در واكنش به تهدیدهای كره شمالی برای حمله به پایگاه‌های این كشور در گوام و هاوایی اظهار كرد آمریكا این تهدیدها را بسیار جدی می‌گیرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، وزارت دفاع آمریکا به تهدیدهای کره شمالی برای حمله به پایگاه‌های نظامی این کشور در گوام و هاوائی واکنش نشان داد و اعلام کرد این تهدیدها را «بسیار جدی می گیرد.»

ارتش کره شمالی روز سه‌شنبه (6 فروردین) طی بیانیه‌ای اعلام کرد واحدهای موشکی و توپخانه‌اتی خود را برای حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در گوام و هاوائی به حالت آماده‌باش درآورده است.

روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف گزارش داد «جورج لیتل» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: «ما از تهدیدهای کره شمالی بسیار نگران هستیم و هر چیزی که آنها می‌گویند را بسیار جدی می‌گیریم.»

وی افزود: «آنها باید تهدید به بر هم زدن صلح را متوقف کنند ـ این کار به کسی کمک نمی‌کند.»

سخنگوی پنتاگون در حالی این سخنان را در کنفرانسی خبری ایراد کرد که کشورش چند روز پیش توافقنامه جدیدی با کره جنوبی برای اقدام نظامی مشترک علیه کره شمالی امضا کرده است.

دو کشور توافق کردند هر حمله محدود از طرف کره شمالی را با اقدام نظامی مشترک پاسخ دهند.

کره شمالی منتقد همکاری‌های نظامی کره جنوبی و آمریکا است. ماه گذشته وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای نسبت به تبعات تهدیدهای آمریکا هشدار داد و گفت با این روند جنگ دوم کره اجتناب‌ناپذیر است.

جورج لیتل همچنین گفت: «کره شمالی از تهدید و اقدامات تحریک‌آمیز به چیزی دست نخواهد یافت و این اقدامات تنها این کشور را منزوی‌تر خواهد کرد و باعث خواهد شد تلاشهای بین‌المللی برای برقراری صلح و ثبات در منطقه شمال شرقی آسیا تضعیف شوند.»

وی تأکید کرد: «ما آماده‌ایم تا به هر گونه حمله پاسخ دهیم.»

۱۳۹۲/۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...