نسخه چاپی

ربوده شدن 6 فلسطینی توسط رژیم اسرائیل

عکس خبري -ربوده شدن 6 فلسطيني توسط رژيم اسرائيل

نیروهای ارتش رژیم اسرائیل ۶ فلسطینی از جمله ۵ تن از اعضای جنبش مقاومت اسلامی، حماس را در كرانه باختری اشغالی ربوده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، این فلسطینیان در ساعات ابتدایی روز چهارشنبه (۷ فروردین) از خانه‌های خود در شهر الخلیل در کرانه باختری ربوده شدند.

به گزارش نما به نقل از "پرس تی وی" ، محمد جمال النتشه، عضو پارلمان فلسطین نیز در میان ربوده‌شدگان قرار دارد. حماس ۷۴ کرسی از ۱۳۲ کرسی شورای قانون‌گذاری فلسطین را در اختیار دارد.

گروه‌های حقوق بشری فلسطینی با محکوم کردن این اقدام می‌گویند ربوده شدن این فلسطینیان با هدف بی‌ثبات کردن تلاش‌های مستمر برای آشتی گروه‌ها و جناح‌های مختلف فلسطینی صورت گرفته است.

ارتش اسرائیل به طور منظم به منازل فلسطینیان در کرانه باختری یورش می‌‎برد و فعالان و شهروندان را دستگیر می‌کند. اغلب این بازداشت‌ها بدون تفهیم اتهام صورت می‌گیرد و تعداد زیادی از فلسطینیان در حالی در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند که از حداقل دسترسی به حقوق اساسی خود برخوردارند.

بسیاری از زندانیان فلسطینی بر اساس حبس موسوم به بازداشت اداری در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند.

بازداشت اداری که اغلب از سوی نیروهای رژیم اسرائیل بر ضد فلسطینیان اعمال می‌شود نوعی حبس بدون برگزاری دادگاه یا تفهیم اتهام است که به این رژیم اجازه می‌دهد بدون اتهامات رسمی تا ۶ ماه فلسطینیان را بازداشت کند. با این وجود این دستور بازداشت برای دوره‌های زمانی نامحدود قابل تمدید است.

زندانیان فلسطینی در زمان بازجویی از سوی مقام‌های زندان اسرائیل با مواردی از نقض حقوق بشر از جمله شکنجه مواجه شده‌اند.

۱۳۹۲/۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...