نسخه چاپی

بروز اختلافات جدید میان آنكارا و تل‌آویو

منابع اسرائیلی از وجود اختلافات جدید میان تركیه و رژیم صهیونیستی در خصوص مسئله سوریه، فلسطین و میزان غرامت پرداختی از سوی اسرائیل به خانواده قربانیان كشتی مرمره آبی خبر دادند.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از روزنامه عبری هاآرتص نوشت: اختلافات میان رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص بحران سوریه، مسئله فلسطین و همچنین میزان غرامت پرداختی از سوی اسرائیل به ترکیه، به وجود آمده است.


این روزنامه در ادامه گزارش داد: اسرائیل نگران آن است که با سقوط نظام بشار اسد در سوریه، گروه‌های تندرو جای وی را بگیرند، اما دولت ترکیه از مخالفان سوری حمایت می‌کند و معتقد است که آن‌ها تهدیدی برای منطقه به شمار نمی‌آیند.


هاآرتص همچنین به نقل از یک منبع سیاسی ترک نوشت: آنکارا معتقد است که اسرائیل نمی‌تواند در حل و فصل بحران سوریه کمک کند، بلکه تنها در خصوص همکاری‌های اطلاعاتی می‌تواند مشارکت داشته باشد. در خصوص مسئله فلسطین نیز رجب طیب اردوغان قصد دارد به‌زودی به نوار غزه سفر کند و به دنبال آن از سوی محافل آمریکایی برای لغو سفر خود با توجه به بهبود روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار دارد.


یک منبع دیپلمات در ترکیه تاکید کرد که احتمالا هیاتی بلندپایه به ریاست احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه پیش از سفر به نوار غزه، وارد اراضی اشغالی شود و امکان دارد مقامات بلندپایه اسرائیل برای سفر به ترکیه در راستای پرداخت غرامت به آنکارا دعوت شوند.


اخیرا نتانیاهو در تماس تلفنی خود با رجب طیب اردوغان از اقدام سربازهای اسرائیلی در حمله به کشتی مرمره‌ آبی، عذرخواهی کرده بود.

۱۳۹۲/۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...