نسخه چاپی

نماينده ولي فقيه در سپاه:

جنگ امروز ما با آمریكا جنگ تمام اسلام در برابر تمام كفر است

عکس خبري -جنگ امروز ما با آمريکا جنگ تمام اسلام در برابر تمام کفر است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: جنگ نرم برگرفته از تضاد عقاید است و جنگ امروز ما با آمریكا نیز برگرفته از همین تضاد در عقیده است و در این جنگ تمام اسلام در برابر تمام كفر قرار گرفته است

حجت الاسلام علی سعیدی در مشهد اظهار کرد: انسان موجودی است که از صفر تا صد قابل رشد است و براي اين امر نیازمند الگو و اسوه است.

وی افزود: قرآن پیامبر اعظم(ص) را به عنوان الگوی جهانیان معرفی و البته این مسئله در باره حضرت ابراهیم(ع) نيز صدق می کند.

حجت الاسلام سعیدی بیان کرد: یکی از ابعاد وجودی ائمه(ع) الگو بودنشان است و یشترین بعد حضرت فاطمه(س) نیز بعد الگو بودن آن حضرت است به صورتی که حضرت مهدی(عج) هم می فرمایند الگوی من حضرت فاطمه(س) است.

وی افزود: رهبران الهی در مسیر زندگی شان چهار مرحله را طی کرده اند که همین چهار مسئله در زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) نیز به وضوح مشاهده می شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد: مرحله اول حرکت انبیاء بستر سازی یا همان فرد سازی است که در این مرحله آدم ها تغییر خواهند یافت.

وی افزود: مرحله دوم نیز ملیت سازی است و هنگامی که بستر سازی و فرد سازی صورت پذیرفت رهبران الهی آرام آرام افراد را به هم وصل می کنند و این افراد ملت را تشکیل می دهند.

حجت الاسلام سعیدی سومین مرحله را دولت سازی برشمرد و در توضیح چهارمین مرحله حرکت انبیاء بیان کرد: مرحله چهارم امت سازی است.

وی تصریح کرد: پس از فرد سازی، تشکیل ملت ها و دولت ها در آخرین مرحله امت واحد و یکپارچه شکل خواهد گرفت که همه انبیاء همین کار را انجام می دهند و البته در عصر ما حضرت روح الله(ره) در جریان انقلاب اسلامی نیز همین کار را انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: امام راحل(ره) امتی را ساختند که این امت امروز یک مدلی را در برابر مدل های دیگر در جهان ارائه می کند و یک رسالت سنگین را برعهده دارد.

وی افزود: ابعاد مختلف حضرت زهرا(س) همچون حجاب، همسرداری ایشان بسیار برجسته است اما آن چیزی که در حال حاضر برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است نقش حضرت در چهار مرحله زندگی ایشان است.

حجت الاسلام سعیدی عنوان کرد: مرحله اول زندگی حضرت زهرا(س) از تولد ایشان تا هجرت است که این مرحله هشت سال طول کشید و دوره شعب ابی طالب نیز در همین دوره بود.

وی افزود: دور دوم زندگی ایشان از هجرت تا فتح مکه بود که این مرحله هم شرایط خاص خودش را داشت و چند اتفاق مهم از جمله ازدواج حضرت و یک سفر 400 کیلومتری و هجرت از مکه به مدینه نیز در همین مرحله اتفاق افتاد.

نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار کرد: در همین شرایط بود که جنگ هم آغاز شد و آغاز جنگ نیز نرم افزاری بود و جنگ نرم افزاری معمولا بر اثر اختلاف عقیدتی شکل می گیرد.

وی افزود: جنگ نرم برگرفته از تضاد عقاید است و جنگ امروز ما با آمریکا نیز برگرفته از همین تضاد در عقیده است و در این جنگ تمام اسلام در برابر تمام کفر قرار گرفته است و البته دشمن وقتی در جنگ نرم نمی تواند کاری از پیش ببرد جنگ سخت راه می اندازد.

وی توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران در حالی پرچم دار اسلام ناب محمدی است که در برابر دو اسلام ناقص که یکی در غالب القاعده و از جانب سلفی وهابی ها و از تریبون کشورهای مرتجع خارج می شود و دیگری نیز از اسلام سکولاریزه شده و غربی کشورهایي همانند ترکیه ارائه می شود، قرار گرفته است.

حجت الاسلام سعیدی همچنین با اشاره به مرحله سوم زندگی حضرت فاطمه(س) تصریح کرد: مرحله سوم زندگی حضرت دوره دولت سازی و استقرار دولت بود که البته یکی از خطرناک ترین مراحل برای آقا زاده ها همین دوره است که نوع رفتار حضرت فاطمه(س) در این دوره هم می تواند یک الگوی بسیار مهم باشد.

وی افزود: مرحله چهارم زندگی حضرت زهرا(س) که سخت ترین مرحله زندگی ایشان به حساب می آید مرحله انتقال رهبری بود که البته این مرحله سخت ترین مرحله در حرکت همه انبیاء نیز بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: دوره چهارم زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) به روایتی 75 روز و به روایتی 95 روز به طول انجامید و در همین مرحله بود که حضرت در بین در و دیوار قرار گرفت.

وی افزود: حضرت زهرا(س) در این مرحله با دو روش از حق دفاع کردند که یک روش علنی و یک روش مخفی منفی بود.

حجت الاسلام علی سعیدی اظهار کرد: در روش علنی حضرت فاطمه(س) به روایتی به منزل 400 نفر از افرادی که در ماجرای غدیر خم حضور داشتند مراجعه و با آنها صحبت کرد.

وی افزود: در روش مخفی منفی نیز حضرت با گریه کردن، عدم ملاقات با برخی از افراد، احتجاج در ملاقات و در نهایت دفن شبانه آن بزرگوار جزء روش های مخفی منفی حضرت در نشان دادن نارضایتی ایشان از مردم و نظام حاکم آن زمان بود.منبع:مهر

۱۳۹۲/۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...