نسخه چاپی

عراق از روسیه 4 میلیارد دلار سلاح می خرد

دولت عراق یك قرارداد جدید خرید تسلیحات به ارزش ۴ میلیارد دلار با روسیه امضا كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک منبع آگاه دولتی عراق خبر داد که هیئت ویژه دولت عراق که به مسکو اعزام شده، قرارداد تسلیحاتی تازه‌ای به ارزش بیش از ۴میلیارد دلار را با روسیه امضا کرده است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت که این قرارداد دوشنبه گذشته، از سوی این هیئت نظامی و سیاسی امضا شد و به موجب آن روسیه متعهد است که در یک بازه زمانی مشخص سلاح‌هایی را به عراق تحویل دهد. پیش از این در سفر نوری مالکی به روسیه قرارداد تسلیحاتی مشابهی امضا شد که در پی شبهه فساد گسترده مالی در آن، این قرارداد لغو شد.

پایگاه خبری روسیا الیوم نیز با تایید این خبر نوشت: «علی الشلاة» عضو پارلمان عراق از ائتلاف دولت قانون اعلام کرده است که یک هیئت عراق چند روز پیش یک قرارداد تسلیحاتی جدید برای دریافت سلا‌ح‌های سنگین و متوسط با روسیه امضا کرده‌ است و ارزش این قرارداد به میزان قرارداد فسخ شده سابق است که به دلیل شبهه فساد مالی لغو شده بود.

وی افزود: قرارداد جدید از قرارداد پیشین مفصل‌تر است و عراق در این قرارداد بر مسئله سلاح نیروی هوایی خود متمرکز شده و قرار است بالگردهای پیشرفته روسی و رادارهای مجهز، به بغداد داده شود زیرا عراق از یک نیروهای هوایی قوی و واقعی برخوردار نیست.

۱۳۹۲/۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...