نسخه چاپی

"اگر نام ایران را از رسانه ها بردارند،مطلبی برای انتشار ندارند"

عکس خبري -"اگر نام ايران را از رسانه ها برداريد،مطلبي براي انتشار ندارند"

ˈعلی اكبر صالحیˈ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت: آینده ایران روشن، تابناك و رو به اوج است و در این وعده الهی هیج تردیدی نباید كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، صالحی در نشستی صمیمی با جمع زیادی از ایرانیان مقیم تاجیکستان در خانه ایران افزود: بر اساس اطلاعات و داده هایی که دارم برای کشور در سال 92 سال خوبی را بشارت می دهم.

وی با اشاره به وجود افت و خیزها و موانع و مشکلات در طول34 سال از عمر انقلاب اسلامی، گفت: این مشکلات ما را محکم و نیرومند ساخته است، بطوری که به خوبی از مشکلات و موانع گذر کرده ایم و بر اساس داده ها و اطلاعات کشور ما رو به اوج و شکوفایی است.

وی گفت که سال 91 بر کشور ما توفانی ازمشکلات وزید. بطوری که دشمنان تحریم های خود علیه کشوررا فلج کننده نامیدند، اما ما از این سختی ها به خوبی در حال عبور کردن هستیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با تاکید بر آینده روشن برای کشورگفت: باید انتخابات خوبی داشته باشیم تا دولت یازدهم بتواند در یک فضای مطمئن و آرام به جلو رود.

صالحی اظهار داشت: ما در جهان حرف بزرگ استقلال را زده ایم که موضوع کوچکی نیست بخصوص که ما می خواهیم در جهان الگو باشیم و این استقلال طلبی چالش بزرگ کشورما با دنیای غرب است و در این راه باید از سد مشکلات بگذریم.

وی تصریح کرد: امروزه این همه هیاهو علیه ایران اسلامی نشان می دهد که نقش و اهمیت ایران در نظام بین الملل به خوبی احساس می شود و اگر نام ایران را از رسانه ها بردارید، انگار که آنها دیگر مطلبی برای انتشار ندارند.

وی اضافه کرد: انقلاب ما ضمن توجه به مسائل مادی به بعد معنوی، درونی و دینی نیز توجه کرده است که این موضوع باعث سعادتمندی ما شده است.

وی گفت: ما برای رسیدن به سعادت و پیشرفت به راهنما نیاز داریم و راهنما و چراغ راه ما همان دین و اهل بیت (ع) است.

وزیر امور خارجه ایران گفت، جهت کشور در مسیر شکوفایی درست است، اما گاهی کند و گاهی تند می شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه نیز در این مراسم به اشتراکات فراوان دو کشور همزبان ایران و تاجیکستان اشاره کرد و گفت: ایران با اجرای طرح ها در شکوفایی تاجیکستان نقش خوبی ایفا کرده است.

ˈعلی اصغر شعردوستˈ همچنین به اهمیت نوروز اشاره کرد و گفت: کشور تاجیکستان این سنت باستانی را در این سرزمین به خوبی حفظ کرده است.

وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در نشست مجمع گفت وگوی همکاری های آسیایی

(ACD) شامگاه پنجشنبه وارد تاجیکستان محل برگزاری این نشست شد و از سوی همتای تاجیکی در فرودگاه دوشنبه مورد استقبال گرفت.

یازدهمین نشست مجمع همکاری های آسیا روز جمعه با شرکت 12 وزیر امور خارجه از جمله وزیر امور خارجه ایران و 9 معاون وزیر امور خارجه کشورهای عضو این سازمان در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار می شود.

۱۳۹۲/۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...