نسخه چاپی

فرمان آماده‌ باش رهبر كره شمالی برای حمله موشكی به آمریكا

عکس خبري -فرمان آماده‌ باش رهبر كره شمالي براي حمله موشكي به آمريكا

رهبر كره شمالی دستور داد: در صورت هرگونه تحرك واشنگتن، نیروهای كره شمالی بی‌رحمانه‌ به سرزمین آمریكا، پایگاههای نظامی این كشور در اقیانوس آرام از جمله در هاوایی و جزیر گوآم و كره جنوبی حمله كنند.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبر، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد این اقدام پیونگ‌ یانگ در پی پرواز بمب‌ افکن‌های اتمی آمریکا بر فراز کره جنوبی بود که با هدف ارعاب کره شمالی نسبت به هرگونه تحرک نظامی در شبه جزیره کره انجام شد.


پیشتر چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده بود واشنگتن از "تهدیدهای جنگ طلبانه" پیونگ‌یانگ هراسی ندارد و آماده پاسخگویی به هر تحرکی می‌باشد.


کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دستور داده است تا یگان‌های موشکی در حالت آماده‌باش قرار بگیرند. این فرمان پس از نشست اضطراری نیمه شب گذشته با فرماندهان ارشد ارتش کره شمالی صادر شد.


خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از رهبر این کشور اعلام کرد: در صورت هرگونه تحرک آمریکا نیروهای کره شمالی باید حملات بی‌رحمانه‌ای را علیه سرزمین آمریکا، پایگاههای نظامی آمریکا در اقیانوس آرام از جمله در هاوایی و جزایر گوآم و پایگاه‌های این کشور در کره جنوبی انجام دهند.


رهبر کره شمالی در ادامه گفت: زمان آن فرا رسیده است تا با آمریکای امپریالیست تسویه حساب کنیم.


رهبر جوان کره شمالی در ادامه خاطرنشان ساخت که پرواز بمب‌افکن‌های اتمی آمریکا بر فراز کره جنوبی فراتر از یک قدرت‌نمایی معمولی بود.


یک مقام ارشد نظامی کره جنوبی نیز در مصاحبه با خبرگزاری یونهاپ گفت : شاهد افزایش نیروهای نظامی و خودروهای زرهی در پایگاههای موشک‌های میان‌ برد و دوربرد کره شمالی هستیم.


این در حالی است که آمریکا، دیروز به پرواز دو بمب‌افکن‌ اتمی B-2 بر فراز شبه جزیره کره اذعان کرد. از این بمب‌افکن‌ها پیشتر در صربستان، افغانستان، عراق و لیبی استفاده شده بود.

پرواز این هواپیماها بخشی از رزمایش سالانه میان سئول و واشنگتن است که خشم کره شمالی را برانگیخته است.

۱۳۹۲/۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...