نسخه چاپی

قسم خورده‌اند از قلعه‌نویی انتقام بگیرند

عکس خبري -قسم خورده‌اند از قلعه‌نويي انتقام بگيرند

سرمربی تیم فوتبال استقلال كه اعتقاد دارد اگر بازیكنانش بتوانند نویدكیا و ابراهیمی را متوقف كنند، تیمش می‌تواند برابر سپاهان نتیجه بگیرد، بار دیگر به برنامه‌ریزی لیگ انتقاد كرد و گفت: متاسفانه در گذشته با برنامه‌ریزی غلط همه چیز را فدای تیم ملی كردیم كه نه تیم ملی و نه لیگ سود آن برد. ضمن اینكه اگر یكی دو هفته لیگ دیرتر تمام شود، اتفاقی نمی‌افتد.

به گزارش نما به نقل از مهر، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش با سپاهان اصفهان در ابتدا سال جدید را به همه ایرانیان داخل و خارج از ایران تبریک گفت و سپس با تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، در خصوص بازی با سپاهان اصفهان ضمن بیان مطلب فوق گفت: بازی بسیاری سختی پیش رو داریم زیرا سپاهان یک باشگاه الگو برای ورزش است. بنده 2 سال در سپاهان بودم و از نزدیک حرفه‌ای بودن این باشگاه را لمس کردم.

وی با بیان اینکه اگر ورزش می‌خواهد از باشگاهی برای رسیدن به موفقیت الگو برداری کند، سپاهان می‌تواند آن باشگاه باشد، افزود: در این چند ساله ورزش ایران در بیشتر مسابقات که موفق بوده است، تیم‌ها و یا ورزشکارانی از اصفهان، باشگاه سپاهان و بعضا ذوب‌آهن در آن موفقیت‌ها نقش داشته‌اند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال همچنین اظهار داشت: حضور 8-9 ساله در لیگ قهرمانان آسیا نشان می‌دهد این تیم دارای برنامه است. سپاهان پر افتخارترین تیم لیگ برتر بوده و اینها شاخصه‌های باشگاه موفقی همچون سپاهان است.

وی با تاکید بر اینکه ما هم استقلالیم، خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی‌مان برای بازی با سپاهان 4 بازیکن اصلی و ملی‌‎پوش ما بوده که آنها را به ما خسته تحویل داد‌ه‌‎اند. ضمن اینکه برای این بازی محرومی نداریم اما نگران حیدری هستیم. ای کاش در بازی با کویت از حیدری استفاده نمی‌شد زیرا مهره‌های دیگری هم داشتیم. البته با خسرو صحبت کردم و او گفت می‌تواند برابر سپاهان بازی کند.

قلعه‌نویی در خصوص مشکلات مالی تصریح کرد: در این مدت حرکت‌هایی بسیار خوبی از سوی مدیرعامل و هیات مدیره باشگاه انجام و قرار شده است تا 15 و یا 16 فروردین‌ماه بخش عظیمی از مطالبات بازیکنان پرداخت شده تا بیشتر از این شرمنده آنها نشویم که البته تا به امروز شرمنده آنها هستیم. در این بین بنده پیشنهاد دادم پیش از این بازی بخشی از مطالبات بازیکنان پرداخت شده تا آنها با دغدغه کمتر برابر سپاهان به میدان بروند اما به خاطر تعطیلات نوروزی بخشی از فعالیت‌های اقتصادی باشگاه متوقف شد که امیدواریم تا قبل از 20 فروردین‌ماه بدهی‌های بازیکنان پرداخت شود.

وی در خصوص نقاط قوت و ضعف سپاهان هم یادآور شد: اگر اشتباه نکنم، سپاهان بهترین خط حمله ایران را در اختیار دارد. نقطه قوت این تیم هم جایی است که محرم نویدکیا و خسرو ابراهیمی در خط میانی بازی می‌کنند. آنها تیمی خطرناک هستند اما اگر بازیکنان به خوبی در میانه میدان پرس را انجام داده و نویدکیا و ابراهیمی را از بازی خارج کنیم، به هدف‌مان می‌رسیم. البته حاج صفی و خط حمله سپاهان هم قدرتمند هستند اما ارتباط اگر نویدکیا و ابراهیمی را با سایر بازیکنان این تیم قطع کنیم، می‌توانیم به نتیجه دلخواه خود در این بازی دست یابیم.

خبرنگاری گفت:" اگر استقلال برابر الهلال در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا متوقف شود، همه قلعه‌نویی را مقصر می‌دانند در حالیکه برنامه‌های فشرده لیگ در کسب آن نتیجه تاثیرگذار است"، که سرمربی تیم استقلال به این موضوع اینگونه واکنش نشان داد: سازمان لیگ وارث یک برنامه‌ریزی غلط و تحمیلی گذشته است. مهدی تاج جدیدا به این سازمان آمده اما نفرات دیگر تغییر نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در گذشته با برنامه‌ریزی غلط همه چیز را فدای تیم ملی کردیم که در نهایت نه تیم ملی و نه لیگ سود برد. الان تمام فشارهای برنامه‌ریزی غلط را باید استقلال و سپاهان پس بدهند. از همه آنها بیشتر استقلال تحت فشار قرار دارد زیرا سهم سپاهان در تیم ملی حضور 25 دقیقه یک بازیکن بود اما ما 4 بازیکن در تیم ملی داشتیم که 3 نفر آنها 90 و یکی دیگر 65 دقیقه مقابل کویت بازی کردند.

قلعه‌نویی صحبت‌هایش در این خصوص را اینگونه ادامه داد: دوستانی هم هستند که دشمنان قسم خورده قلعه‌نویی بوده که دنبال انتقام گرفتن هستند. حتی شنیده‌ام تیترهایی هم آماده کرده بودند که اگر ما به العین باختیم، آنها را منتشر کنند. گزارشگر بازی هم گفت استقلال 660 دقیقه‌ است که در آسیا نبرده است. زمانیکه غول‌های آسیا از جمله بنیادکار را حذف و الهلال را هم بردیم و به تیم الجزیره که مربی آن براگا بود، 9 گل زدیم، کسی توجهی به آن نکرد و به راحتی این نتایج فراموش شد، قلعه‌نویی دشمن‌هایی به این شکل کم ندارد.

وی بار دیگر به این مسئله اشاره کرد که تنها مسئول سازمان لیگ عوض شده نه نفرات آن و ادامه داد: باشگاه استقلال پیگیری لازم را برای تغییر زمان این بازی انجام داد اما گوش شنوایی نبود. حتی پیشنهاد ما این بود، این بازی را بردارند و به جای آن سوپر جام را بگذاراند که به آن هم توجهی نشد. متاسفانه هیچکس به تیمی که در 4 بخش درگیر است، توجهی نمی‌کند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال همچنین یادآور شد: اگر سپاهان و یا استقلال در این بازی برنده شوند، به خاطر بازی‌های حساس هفته‌ آینده در لیگ قهرمانان آسیا باز هم متضرر شده‌اند، اگر بازی به 120 دقیقه هم برسد، دیگر آب به آسیا دشمن ریختیم. در این شرایط متاسفانه اگر حرف هم بزنیم، چون چشم آبی نیستیم قلم‌ها و یک برنامه خاص وجود دارند که علیه ما می‌نویسند.

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اینکه می‌خواهد از منافع سپاهان دفاع کند، تصریح کرد: تیم نفت به غیر از لیگ، درگیر هیچ مسابقه دیگری نیست اما با تاخیر 24 ساعت بازی خود با سپاهان اعتراض کردند، در شرایطی که این حق سپاهان است 24 ساعت زمان بازی را تغییر دهد. بازیکنان سپاهان که از آهن نیستند، آنهم با این زمین‌های خراب. اگر بازی‌ها در زمین‌هایی مانند زمین‌های قطر انجام می‌شد، اشکال نداشت اما در ایران در هر زمینی به غیر آزادی بازی کنیم، دو برابر بازی کردن در آزادی به بازیکنان فشار وارد می‌شود.

قلعه‌نویی در ادامه بار دیگر به برنامه‌ریزی سازمان لیگ انتقاد کرد و اظهار داشت: اینکه می‌گویند باید تا 20 اردیبهشت قهرمان لیگ معرفی شود، از آن حرف‌ها است. متاسفانه در مملکت ما افراط و تفریط زیاد است، یا از این ور یا از آن می‌افتیم. در شرایط فعلی فکر نمی‌کنم با یکی دو هفته اینطرف و آنطرف کردن برنامه‌ها، اتفاقی بی‌افتد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دیدار فردا تاثیری در بازی آینده این دو تیم که در اواخر فروردین‌ماه برگزار می‌شود، خواهد داشت؟ گفت: قطعا این بازی تاثیرگذار خواهد بود و می‌تواند از لحاظ روحی نقش بسیار مهمی را در آن دیدار ایفا کند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سئوال دیگر که چرا تیم استقلال صدرنشین اینقدر مشکل مالی دارد اما پرسپولیس چنین مشکلاتی ندارد؟، خاطرنشان کرد: راجع به پرسپولیس هیچ صحبتی نمی‌کنم چرا که آنها مجددا علیه من چند بیانیه صادر می‌کنند. من تنها به رویانیان، بازیکنان و هواداران پرسپولیس سال نو را تبریک گفته و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم.

وی با بیان اینکه موفقیت یک تیم ماحصل کار جمعی است، اضافه کرد: از هیات مدیره تا اعضای تیم همه در تلاش هستند تا استقلال بتواند بر مشکلاتش فائق آید. در سال گذشته هیات مدیره تصویب کرد یک عده 20 میلیارد تومان اسپانسر برای استقلال آورده و مدیرعامل دخالتی در این کار نداشته باشد اما متاسفانه 20 میلیارد به 10 و بعد به 8 میلیارد رسید اما همان 8 میلیارد هم انجام نشد و باز هم مدیرعامل به تنهایی دنبال مسائل مالی باشگاه افتاد.

قلعه‌نویی با اشاره به اینکه هیچ کاری موفق نیست تا نیت پاک و همدلی در آن نباشد و موفقیت یا شکست را نمی‌شود به یک نفر منتسب کرد، صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: قرار بود وزارت ورزش نیز 6 میلیارد به استقلال بدهد که از آن مبلغ تنها 2.5 آن به استقلال پرداخت شده و اگر مابقی به باشگاه تزریق شود، مشکلات ما حل خواهد شد.

وی در مورد اینکه آیا مطمئن هستید مشکلات مالی بازیکنان پیش از 20 فروردین‌ماه حل می‌شود، تصریح کرد: بازیکنان من هر چه بگویند، حق دارند. آنها فداکارانه زحمت کشیده‌اند و با مشکلات مالی که داشتند، همچنان متعصبانه برای استقلال بازی می‌کنند و اجازه ندادند این مشکلات در نتیجه گیری آنها تاثیر داشته باشد. کادر پزشکی و کادر فنی استقلال نیز از همه مظلومتر هستند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود: امیدوارم مسئولان دولتی شعار ندهند چرا که متاسفانه هر کسی که آمده، تنها شعار داده و عمل نکرده است.

وی یادآور شد: باید بگویم مشکلات همیشه برای استقلال وجود داشته است. آن زمانی که من خودم بازی می‌کردم و بودجه ما تنها 5 میلیون تومان بود و در لیگ آزادگان، لیگ قهرمانان و سوپر جام هم موفق بودیم، باز هم مشکل مالی داشتیم و در حال حاضر هم که 20 میلیارد هزینه می‌کنیم، باز هم مشکل داریم.

قلعه‌نویی در پایان گفت: شخصی مثل قویدل برای کمک به فوتبال ایران می‌آید و هزینه می‌کند اما متاسفانه آبرو و حیثیت او را می‌برند و همه نوع انگی به او می‌بندند. همین مسئله باعث می‌شود تا اگر کسی با نیت پاک می‌خواهد به فوتبال بیاید از این ورزش فراری می‌شود.

۱۳۹۲/۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...