نسخه چاپی

موشكهای حزب الله در جنگ بعدی 10 برابر است

فرمانده جبهه داخلی وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی پیش‌بینی كرد در صورت وقوع جنگ جدید بین این رژیم و حزب‌الله لبنان، این جنبش ۱۰ برابر موشك‌های جنگ ۲۰۰۶ به اسرائیل موشك شلیك خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «ایال آیزنبرگ» در مقاله‌ای که در روزنامه صهیونیستی‌"هاآرتص" منتشر شد، نوشت: حزب‌الله امروز قادر است راکت‌هایی به مرکز اسرائیل شلیک کند تا حدی که موشک‌هایی که در جنگ آتی شلیک خواهد شد 10 برابر موشک‌هایی خواهد بود که حزب‌الله در جنگ دوم لبنان شلیک کرد و این موشک‌ها به مراتب‌ دقیق‌تر و سنگین‌تر خواهند بود.

وی افزود: اوضاع در جنگ آینده هرگز آسان نخواهد بود و چیز متفاوتی خواهد بود، دشمنان ما آنگونه که در جنگ‌های گذشته به دنبال یکسره کردن جنگ بودند در سال‌های اخیر به سمت جنگ فرسایشی تغییر رویکرد داده‌اند و مسیر گیج‌کننده‌ای از تجهیز به راکت و موشک‌هایی را می‌بینی که هدف از آن ضربه زدن به جبهه داخلی اسرائیل است و این یک تغییر دراماتیک است.

آیزنبرگ همچنین اظهار داشت که حزب‌الله همچنان معتقد است که شلیک راکت به جبهه داخلی اسرائیل موفقیت نسبی است و این کمترین هزینه برای آنهاست و این اسلحه ابتدایی آثار نسبت زیادی با هزینه اندک ایجاد می‌کند.

وی اظهار داشت: حزب‌الله در سال 2006 قادر بود 500 راکت به سمت گوش دان(مرکز اسرائیل) شلیک کند اما این اتفاق نیفتاد زیرا ما در روزهای نخست جنگ، موشک‌های فجر را نابود کردیم و در روزهای بعدی موشک‌هایی با برد زیاد را شلیک کردند و معنای این اطلاعات این است که در صورت وقوع جنگ با حزب‌الله گوش دان زیر شلیک موشک‌های زیاد قرار خواهد گرفت.

آیزنبرگ تصریح کرد: حزب‌الله حدود 5 هزار موشک در اختیار دارد که وزن آنها بین 300 کیلوگرم تا 800 کیلوگرم است و پیش‌بینی می‌کنم که روزهای نخست واقعا دشوار خواهد بود. و من برای سناریویی که در هر روز بیش از یک‌هزار موشک و راکت به سمت جبهه داخلی شلیک شود، آماده‌ام.

۱۳۹۲/۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...