نسخه چاپی

خبری مهمی در راه است!

بیست و ششم فروردین قرار است جشنی عجیب و غریب با حضور صد هزار نفر كه بسیاری آن را نخستین كمپین انتخاباتی برای معرفی كاندیدای دولت می نامند برگزار شود و این شاید تعبیر همان جمله معروف ملك زاده باشد كه گفته بود:پس از نوروز اخبار مهمی درباره بهاری شدن خواهید شنید. برخی از پشت پرده های این جشن نوشته اند.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، برخلاف وضعیت کار، که در ایران خیلی به پنج شنبه ها، جمعه ها و روز های تعطیل و غیر تعطیل واکنش نشان می دهد، فضای سیاسی کشور، برایش روزهای تعطیل و غیر تعطیل معنا ندارد وهمیشه پر از تاب و تاب و گاهی هم تنش و التهاب، البته به همراه مواضع سیاسی گاها اعجاب آور است! مانند جمله روز گذشته رئیس جمهور در خرم آباد که گفت ما در کشور هیچ مشکل اقتصادی نداریم!

اما خبر مهم ساعات اخیر کشور خبر برگزاری جشن تقدیر از اعضای ستاد تسهیلات سفرهای کشور با حضور 100 هزار نفر در استادیوم آزادی در 26 فروردین ماه جاری با حضور مقامات عالی کشور است که ملک زاده معاون رئیس جمهور خبر آن را داده است. جشنی عجیب و غریب با حضور صد هزار نفر که بسیاری آن را نخستین کمپین انتخاباتی کاندیدای دولت می نامند و این شاید تعبیر همان جمله معروف ملک زاده باشد که گفته بود:پس از نوروز اخبار مهمي درباره بهاري شدن خواهيد شنيد.

پیشتر در بهمن سال گذشته رسانه های نزدیک به شهردار تهران، خبر برگزاری این مراسم در ورزشگاه آزادی را رسانه ای کرده و اشاره کرده بودند که در این مراسم کاندیدای دولت برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی خواهدشد. این رسانه ها در همان زمان نوشتند که بانی برگزاری این همایش ها سازمان غیر دولتی است که از حمایت های خاص بقایی معاون اجرایی رئیس‌جمهور برخوردار است . مدیریت این سازمان غیر دولتی برعهده دو برادر است که در برخی جمع‌ها خود را دارای حمایت مقام‌های عالی نهاد ریاست جمهوری معرفی می‌کنند و گاهی حتی از خود بعنوان «نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور» یاد می‌کنند. این دو برادر که ظاهرا قرار است بخشی از کار تبلیغاتی جریان خاص دولت را دنبال کنند، تدارک همایش قشم را بر عهده داشتندو میتینگ صد هزار نفری در استادیوم آزادی را نیز آنان پیگیری می کنند.

اما دولتی ها برای بهاری کردن فضای کشور به تلاش برای برگزاری میتینگ صد هزار نفری بسنده نکردند و همچنین عبدالرضا داوری که به روزنامه شهروند هلال احمر کوچ کرده است تا بخشی از تئوری های سیاسی خود را در آن روزنامه رسانه ای کند، از گفتمان سازی رحیم مشایی در کشور گفته است. گفتمانی که به گفته داوری، دائر بر مداری مکتب ایرانی است که این مکتب ایرانی، زاییده تفکر رحیم مشایی برای مقابله با ایده جمهوری ایرانی است. وی اضافه کرده که غرب به همین جهت بیشترین حمله را به اسفندیار رحیم مشایی می کند. اما شاید شیرین ترین و با نمک ترین بخش سخنان داوری آنجاست که رحیم مشایی را با شهید والا مقام آیت الله بهشتی مقایسه می کند:

منظومه گفتمانی مهندس مشایی را اگر در مقولاتی مانند "مکتب ایران” رصد کنید می‌بینید که این گفتمان نوظهور ایشان یک پدیده «امنیت‌زا» در جامعه است. یعنی مقابله با گفتمان جمهوری ایرانی است که در تقابل با گفتمان جمهوری اسلامی ایجاد شده بود. گفتمان مهندس مشایی مقابله با آن جنگ نرمی است که دشمن دارد به عرصه جامعه ایران می‌آورد و برای همین است که شما می‌بینید بیشترین حملات غرب روی افرادی مانند مهندس مشایی است که دنبال این هستند تا بین نگاه جامعه و نگاه حاکمیت پل بزنند. این‌ افراد همیشه بیشترین حملات طرف غربی را تجربه می‌کنند. این پدیده‌ای است که کمتر به آن توجه می‌شود. مثلا چرا در یک دوره‌ای شهید بهشتی مورد بیشترین هجمه قرار گرفت؟ چون شهید بهشتی مشی و منش‌اش این بود که همیشه یک پل بین گفتمان مردم و حاکمیت باشد. این نقطه‌ای است که دشمن همیشه روی آن دست می‌گذارد و آن را دنبال می‌کند و آن شکاف بین نگرش مردم و نگرش حاکمیت است.

۱۳۹۲/۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...