نسخه چاپی

بی‌بی‌سی عذرخواهی كرد

بی‌بی‌سی به خاطر ایجاد اختلال در پخش برنامه‌های خبری و زنده خود در روز پنجشنبه به دلیل اعتصاب 12 ساعته كارمندانش عذرخواهی كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، آن دسته از کارکنان بی‌بی‌سی که عضو اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا و همچنین کارمندانی که عضو «بتکو»، نماینده کارکنان بخش فنی هستند، روز پنجشنبه به مدت 12 ساعت اعتصاب کردند.

این اعتصاب به دلیل تعدیل، افزایش ساعت کار و بی‌احترامی در محل کار بوده است. اتحادیه‌های مربوطه اعلام کرده بودند این اعتصاب موجب اختلال در پخش برنامه‌ها، به ویژه برنامه‌های خبری می‌شود.

با شروع اعتصاب در ظهر روز پنجشنبه، دو شبکه «بی‌بی‌سی نیوز» و «بی‌بی‌سی ورلد» برنامه‌های آرشیوی پخش کردند و بدین ترتیب برنامه‌های هر دو شبکه به ترکیبی از برنامه‌های خبری زنده و برنامه‌های آرشیوی بدل شد.

برنامه «اخبار شب» که یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های شبکه بی‌بی‌سی است و در چند ماه گذشته با برملا کردن انحراف جنسی جیمی سویل، مجری یکی از برنامه های بی‌بی‌سی با رشد مخاطب روبرو بود، روز پنجشنبه پخش نشد.

حتی برنامه‌های خبری غروب شبکه «بی‌بی‌سی1» نیز کوتاه‌تر از همیشه بودند.

کمپانی بی‌بی‌سی قرار است در پنج سال آینده حدود 2000 نفر را تعدیل کند، این کار بخشی از برنامه «ارائه کیفیت برتر» است. اغلب افرادی که تعدیل می‌شوند داوطلبانه این مسئله را انتخاب می‌کنند اما حدود 110 نفر نیز بطور اجباری از کار بیکار شده‌اند.

اتحادیه‌های معترض خواستار شش ماه فرجه شده‌اند تا این روند را بررسی کنند اما بی‌بی‌سی مخالفت کرده است و گفته با اجرای به موقع این کار بیشتر در هزینه‌هایش صرفه جویی می‌کند.

اعتصاب قبلی به دعوت اتحادیه ملی روزنامه نگاران روز 18 فوریه به مدت 24 ساعت برگزار شد.

۱۳۹۲/۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...