نسخه چاپی

اسرائیل برای حمله به جنوب لبنان آماده می‌شود

شواهد نشان می دهد رژیم صهیونیستی خود را برای حمله به جنوب لبنان آماده می كند.

به گزارش پرس تي وي، از جنگ سي و سه روزه اسرائيل عليه لبنان در سال ۲۰۰۶ تا کنون جنوب لبنان تقريبا آرام بوده است اما تل آويو دوباره توجه خود را به شمال يعني به لبنان معطوف داشته است.

اسرائيل مدعي است تسليحات از سوريه به حزب الله لبنان منتقل مي شود که شامل موشکهاي ضد هوايي و ضد ناو است. در حاليکه بحران در سوريه ادامه دارد، گردانهاي نظامي اسرائيل که قبلا روي جبهه سوريه تمرکز داشتند، اکنون براي جنگ احتمالي با حزب الله در خاک لبنان آموزش مي بينند.

وليد سکريه از نمايندگان حزب الله در مجلس لبنان گفت اسرائيل ممکن است به سوريه بويژه به لشگر اصلي ارتش سوريه حمله کند اين کار مي تواند توازن قدرت را به نفع مخالفان تغيير دهد و سوريه را از دسترس مقاومت لبنان خارج کند. در چنين شرايطي حزب الله به اين جنگ خواهد پيوست و اسرائيليها از هم اکنون براي چنين سناريويي آماده مي شوند.

تحولات در منطقه نيز نشان دهنده حرکت اسرائيل به سمت جنگ با حزب الله است. علاوه بر اينکه پرواز جنگنده هاي اسرائيلي بيشتر شده است ، اسرائيل فعاليتهاي خود را در مرز جنوبي لبنان افزايش داده است. ارتش اسرائيل تمريناتي را در نواحي متصل به جنوب لبنان و مناطق اشغالي بلنديهاي جولان انجام مي دهد. اسرائيل همچنين جاده ها و مسيرهاي جديدي را در مرز لبنان ايجاد کرده است. کارشناسان معتقدند احداث اين مسيرها مي تواند برگرفته از درسهايي است که اسرائيل از جنگ ۲۰۰۶ گرفت.

علي شعيب روزنامه نگار لبناني که سالها تحولات در مرز جنوب لبنان را دنبال مي کند گفت اسرائيل جاده ها و مسيرهايي را در مناطق مرزي احداث مي کند که مي تواند به جنگ ژوئيه دوهزار و شش مرتبط باشد. در آن جنگ اسرائيليها نمي توانستند براي عبور خودروهاي نظامي خود مسيرهاي مناسبي پيدا کنند تا وارد لبنان شوند.

در عين حال مقامات اسرائيلي اذعان مي کنند اگر جنگ جديد درگيرد، هزينه هاي آن براي اسرائيل بسيار زياد خواهد بود. ژنرال آيزنبرگ رئيس فرماندهي جبهه داخلي اسرائيل که مسئوليت دفاع از کانونهاي جمعيتي را در اسرائيل بر عهده دارد، گفت حزب الله توان آن را دارد که پنج هزار موشک به تل آويو شليک کند. او تاکيد کرد اگر جنگي درگيرد، حزب الله مي تواند هر روز يک هزار موشک به شهرهاي اسرائيل شليک کند.

۱۳۹۲/۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...