نسخه چاپی

افزایش ارزش دلار طی چند ماه اخیر

ارزش دلار طی دو ماه گذشته پنج درصد افزایش یافت و به بیشترین میزان طی چند ماه اخیر رسید.

به گزارش نمابه نقل از واحد مرکزی خبر، پس از سقوط ارزش دلار در پاییز گذشته، این واحد پولی اکنون به بیشترین میزان خود از ماه اوت رسیده است. علت اصلی این افزایش ارزش دلار مشاهده نشانه های بهبود در اقتصاد امریکا اعلام شده است.اگرچه رشد اقتصادی آمریکا همچنان ضعیف است اما چشم انداز اقتصادی این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای توسعه یافته بسیار بهتر است.اروپا در حال حاضر به شدت درگیر رکود اقتصادی و به زحمت در تلاش برای مهار بدهی های خود است.ژاپن نیز در تلاش برای پایین نگه داشتن ارزش ین با هدف تقویت صادرات و جلوگیری از انقباض قیمت ها است.

افزایش ارزش دلار به مردم این کشور کمک کرده است چراکه واردات ارزانتر شده و تورم کاهش یافته است با این حال افزایش ارزش دلار به طور همزمان می تواند به شرکت های آمریکایی آسیب بزند. شرکت های رایانه ای و عرضه کننده فناوریهای پیشرفته به طور فزاینده ای به فروشهای خارجی وابسته شده اند و افزایش ارزش دلار موجب شده است که درآمدهای خارجی آنها کاهش یابد.

بسیاری از تحلیلگران پیش بینی کرده اند ارزش دلار همچنان افزایش یابد. با این حال افزایش ارزش دلار شرکت های آمریکایی سازنده نرم افزار و محصولات الکترونیکی و نیز شرکت هایی را که کالاهای اولیه مانند آلومینیوم تولید می کنند با مشکل روبه‌رو کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، صنعت الکترونیک آمریکا برای رشد به شدت وابسته به فروش خارجی است. بر اساس آمار رسمی حدود پنجاه و شش درصد از درآمدهای این صنعت از خارج از آمریکا تامین می شود. با تقویت دلار کالاهای صادراتی آمریکا در خارج گرانتر تمام می شود و تقاضای خریداران برای آنها کاهش می یابد.

تحلیلگران دویچه بانک پیش بینی کرده اند ارزش دلار تا پایان سال افزایش یابد و هر یورو که در حال حاضر حدود یک دلار و بیست و نه سنت است به یک دلار و بیست سنت تا پایان سال کاهش ارزش داشته باشد. این تحلیلگران همچنین پیش بینی کرده اند دلار سال آینده به روند افزایش ارزش خود ادامه دهد به طوریکه هر یورو یک دلار و پانزده سنت مامله خواهد شد.

۱۳۹۲/۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...