نسخه چاپی

افشاگری بی سابقه معاذ الخطیب

معاذ الخطیب رییس ائتلاف "ملی" معارضین سوری در كنار فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه , "هیثم مناع" رئیس كمیته هماهنگی مخالفان سوری، در برنامه زنده شبكه المیادین، بخشی از رازهای پشت پردۀ بحران سوریه و فساد مالی سران معارضین سوری را افشا كرد.

به گزارش نمابه نقل از العالم، "هیثم مناع" رئیس کمیته هماهنگی مخالفان سوری در خارج از کشور، در گفت و گو با "غسان بن جدو" که ازشبکه المیادین پخش شد، فاش کرد که یک مسئول فرانسوی به شماری از معارضان در شمال سوریه، حقوق می پردازد و همین مساله سبب شده است که عده ای از مخالفان نظام سوری مخالف حل بحران این کشور باشند، زیرا ادامه بحران را موجب برقرار ماندن حقوق بالای خود می دانند.

هیثم مناع همچنین با تاکید بر وجود رسوایی های مالی بزرگ در میان سران مخالفان، آن چه در این مجال اتفاق می افتد را "سوریه گیت" نامید. وی مشارکت ائتلاف ملی مخالفان سوری در اجلاس سران عرب در دوحه را اشتباه دانست و گفت: " معاذ الخطیب " با رفتن به دوحه، مرتکب اشتباهی بزرگ شد.در واقع این نخستین بار است که تشکلی غیررسمی، آن هم به شکلی بی سابقه که ائتلاف ملی مخالفان تشکیل شد، جایگاه رسمی یک دولت را در یک سازمان بین المللی می گیرد. این اقدام بی سابقه تاریخی، تنها با پرداخت رشوه از سوی برخی طرف ها، تحقق یافت و انگیزه چنین اقدامی، تنها کینه ها و عقده گشایی های شخصی بوده است.

مناع در ادامه از یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه علمای مسلمین پرسید: آیا واقعا آن چه در سوریه می گذرد، جهاد است؟ وی افزود: اقداماتی که "جبهه النصره" انجام می دهد، کاملا برخلاف اخلاق است. در واقع اسلامی سازی انقلاب نه تنها راه حل مناسبی نیست، بلکه مشکلی بر مشکلات می افزاید. به ویژه که اکنون عناصر تکفیری وارد عرصه بحران سوریه شده اند.

رئیس کمیته هماهنگی مخالفان سوری تاکید کرد: یکی از رهبران اخوانی گفته که «ما باید به هر قیمتی که شده حکومت تشکیل دهیم، حتی اگر هزینه آن، تقسیم کشور به دو بخش باشد». مناع همچنین خاطر نشان کرد که هیچ یک از عناصر مسلح از نقشه جغرافیایی نظامی مخالفان چیزی نمی داند. وی با تاکید بر این که روسیه و چین بیش از هر کشور دیگری بر حفظ وحدت سوریه اصرار دارند، خاطر نشان کرد: درگیری میان دوحه و دمشق به کشمکش شخصی تغییر ماهیت داده و از نزاع دیکتاتوری و دموکراسی به درگیری بر سر سوریه به خاطر قطر تبدیل شده است!

۱۳۹۲/۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...