نسخه چاپی

هشدار پلیس فتا به كاربران اینترنتی

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا، ضمن بیان توصیه‌های انتظامی و پیشگیرانه درباره جرایم فضای سایبری از كاربران خواست هشدارهای این پلیس را برای كاهش وقوع جرایم در فضای مجازی جدی بگیرند.

به گزارش نما کاربران اینترنتی در نوروز برای کاهش وقوع جرایم در فضای سایبری به مسائل زیر باید توجه کنند.


- در مسافرت‌ها و در مواقعی که برای اتصال به شبکه از اینترنت هتل‌ها و مکان‌های عمومی استفاده می‌کنید مطمئن شوید هنگام انجام عملیات بانکداری اینترنتی به استفاده درگاه‌های ورود اطلاعات از پروتکل https مطمئن شده و از صفحه کلید مجازی برای درگاه‌ها برای ورود رمز دوم استفاده کنید.


- بر روی اسمارت فون‌ها و تبلت‌ها برنامه‌های کاربردی و مفیدی نصب کنید تا در صورت گم شدن یا سرقت به راحتی اطلاعات محلی که دستگاه شما در آن جا قرار دارد را پیدا کنید.


- اطلاعات سفر خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارید، این اطلاعات عدم حضور شما در منزل می‌تواند در اختیار سارقان قرار گیرد.


- در صورتیکه از کافی‌نت ها استفاده می کنید حتما پس از اتمام کار از حساب کاربری خود از شبکه های اجتماعی و ایمیل‌ها خارج شوید و تاریخچه مرورگر را به همراه تمام کوکی ها و مابقی اطلاعات پاک کنید و از عدم ذخیره پسورد در سیستم مطمئن شوید.


- روزانه موجودی حساب‌های بانکی خود را کنترل کنید تا در صورت برداشت غیرمجاز و یا سوءاستفاده سریعا از آن مطلع شوید و یا سرویس اعلام تراکنش بانکی از طریق پیامک را از طریق بانک مربوطه فعال کنید.


- بر روی فایل‌های خود در لپ تاپ و یا سایر وسایل الکتریکی پسورد بگذارید تا در صورت مفقودی اطلاعات شما به راحتی در دسترس نباشد.


- در استفاده از دستگاه حامل داده – دوربین عکاسی و هر نوع حافظه جانبی را که همراه خود می‌برید دقت کرده تا در هتل‌ها و سوئیت‌ها جا نماند.


- از کارت‌های اعتباری و اطلاعات حساب بانکی خود به خوبی مراقبت کنید و هنگام خرید، کارت اعتباری را خودتان در دستگاه POS بکشید و رمز را نیز خودتان وارد کنید.

۱۳۹۲/۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...