نسخه چاپی

جاسوس سیا در لباس شورشیان سوری

پدر كهنه سرباز آمریكایی كه به جرم پیوستن به اعضای القاعده و شورشیان در سوریه به دست ماموران اف بی آی دستگیر شده ، اذعان كرد، پسرش برای سازمان جاسوسی آمریكا (سیا) كار می‌كرده است.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی ، دریل هارون گفت :«من می‌دانم اریک در آنجا برای سازمان سیا جاسوسی و برای این سازمان اطلاعات ارسال می‌کرد.» با این حال در ادعای اف بی آی به همکاری هارون با سیا هیچ اشاره‌ای نشده است.

اریک هارون ۳۰ ساله که به محض ورود به فرودگاه بین‌المللی دالز در ویرجینیا دستگیر شد، از ژانویه به همراه جبهه النصره که وابسته به القاعده است ، ضد دولت دمشق جنگیده بود.

این سرباز آمریکایی به تیراندازی به سوی ۱۰ نفر از مردم با موشک آر پی جی در سوریه و همچنین مشارکت در سرنگونی یک بالگرد سوری و طراحی نقشه استفاده از سلاح‌ های کشتار جمعی در خارج از آمریکا اذعان کرده است.

هارون همچنین در شماری از فیلم‌های اینترنتی که وی را به همراه شورشیان در سوریه نشان می‌دهد دیده شده است.

دستگیری مشکوک هارون در خاک آمریکا درحالی صورت گرفت که نیویورک تایمز هفته گذشته از همکاری سازمان سیا با ترکیه و شماری از دولت‌های منطقه برای تامین سلاح شورشیان تروریست که با دولت سوریه می‌جنگند خبر داده بود.

همچنین مقامات آمریکایی بارها اذعان کرده اند که با شورشیان تروریست در سوریه همکاری و از آنان حمایت سیاسی ونظامی خواهند کرد.

تنها موضوعی که از شک و تردیدها درباره دستگیری هارون می کاهد، این است که آمریکا بارها از این‌ که گروه‌های تروریستی مرتبط با القاعده به تسلیحات دست پیدا کنند ابراز نگرانی کرده و دسامبر گذشته جبهه النصره را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است، اگرچه این گروه به همراه نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه از حمایت آمریکا برخوردارند و ضد دمشق می‌جنگد.

۱۳۹۲/۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...