نسخه چاپی

اخوان المسلمین سوریه را تقسیم می كند

دبیر كل شورای هماهنگی مخالفان در خارج سوریه حوادث این كشور را جنگ چهارم اخوان المسلمین دانست و گفت: این جماعت تلاش می كند با روی كار آوردن دولتی اخوانی در حلب، سوریه را تجزیه كند.

به گزارش نما "ماجد حبو" در گفت وگو با شبکه خبری العالم تاکید کرد: نهادهای مخالفی چون شورای ملی مخالفان و ائتلاف ملی برای دستیابی به هدف خاصی تشکیل شده و تحت تسلط اخوان المسلمین قرار دارند.

دبیر کل شورای هماهنگی مخالفان در خارج سوریه، سلطه اخوان المسلمین بر دولت انتقالی موقت را کاملا مشهود دانست و گفت: اخوان المسلمین تجربه 4 جنگ علیه ملت سوریه در سالهای 1959، 1971، 1980 و جنگ کنونی را در کارنامه خود دارد.

حبو افزود: اعضای اخوان المسلمین به دلیل وابستگی به کشورهایی غیر دموکراتیک، دستشان به خون مردم و اقدامات مسلحانه آلوده است و در بحران اخیر، از اعتراضات مردم سوء استفاده کرده اند.

این شخصیت مخالف سوری افزود: در شورش سال 1980 رابطه اخوان المسلمین سوریه با رژیم بعث صدام مشخص شد و در بحران کنونی نیز قطر، عربستان و ترکیه با هدف اجرای طرح های خود از اخوان المسلمین حمایت مالی می کنند.

ماجد حبو فعالیت های اخوان المسلمین را ضربه ای به اعتراضات مردم سوریه دانست و گفت: اخوان المسلمین از سال 1980 تاکنون از صحنه سوریه به دور بوده اند و کشور اهمیتی برای آنها ندارد، بلکه در پی تقسیم سوریه، نابودی کشور و تلاش برای روی کار آوردن دولت اخوانی در حلب هستند.

۱۳۹۲/۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...