نسخه چاپی

نقض حریم هوایی لبنان توسط جنگنده‌های اسرائیلی

عکس خبري -نقض حريم هوايي لبنان توسط جنگنده‌هاي اسرائيلي

دو جنگنده اسرائیل به حریم هوایی لبنان نفوذ كرده و با پرواز به مناطق مختلف این كشور، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را آشكارا نقض كردند.

به گزارش نما به نقل از "پرس تی وی" براساس بیانیه‌ای که ارتش لبنان صادر کرده است، این هواپیماهای جنگی در ساعت ده و پانزده دقیقه به وقت محلی از حریم هوایی جنوب این کشور و از فراز روستای "ناقوره" عبور کردند.

این دو جنگنده اسرائیلی برفراز چندین منطقه در جنوب لبنان از جمله، بر فراز روستای "رمیش" پرواز کرده و در ساعت ۱۲ و ۲۵ دقیقه به وقت محلی حریم هوایی لبنان را ترک کردند.

اسرائیل تقریبا هر روزه حریم هوایی لبنان را نقض می‌کند و مدعی است که این پروازها بیشتر با هدف نظارتی انجام می‌شود.

دوئلت لبنان، جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان و نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان موسوم به یونیفل، این قبیل پروازها را محکوم کرده و گفته‌اند که این اقدامات اسرائیل، نقض آشکار قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل و تمامیت ارضی لبنان است.

قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل، که به منظور ایجاد آتش‌بس در تهاجم اسرائیل علیه لبنان در سال ۲۰۰۶ صادر شد، از اسرائیل خواسته است که به حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان احترام بگذارد.

در سال ۲۰۰۹، لبنان شکایتی به سازمان ملل ارائه داد که در آن هفت هزار سند مربوط به تجاوز اسرائیل به خاک لبنان آورده شده بود.

۱۳۹۲/۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...