نسخه چاپی

زردچوبه ضدعفونی كننده جادویی

عکس خبري -زردچوبه ضدعفوني كننده جادويي

زردچوبه از نظر طب قدیم ایرانی گرم و خشك است و برای استفاده درمانی می‌توان آن را مانند چائی دم نمود و استفاده كرد البته جدیداً در بازار كانادا و آمریكا كپسول آن هم به بازار آمده است.

زردچوبه (Turmeric)در هندوستان و چین و نقاط حاره زمین می‌روید‌. از كنار برگ‌های غلاف در قاعده ساقه‌، شاخه‌های كوچك و استوانه‌ای شكل ضخیمی خارج می‌شود كه به‌صورت مورب در زمین فرو‌رفته و هر یك ایجاد ریشه می‌كنند و مرتباً پایه‌های جدیدی به‌وجود می‌آروند. قسمت مورد استفاده این گیاه ساقه زیرزمینی آن است كه پس از خارج كردن از زمین تمیز كرده و ریشه‌های آ نرا جدا می‌كنند و در آب جوش قرار می‌دهند و پس از تیمز كردن به مدت چند روز آن را خشك می‌كنند.
قسمت مورد استفاده این گیاه ساقه زیرزمینی آن است كه پس از خارج كردن از زمین تمیز كرده و ریشه‌های آ نرا جدا می‌كنند و در آب جوش قرار می‌دهند و پس از تیمز كردن به مدت چند روز آن را خشك می‌كنند. زردچوبه رنگ زرد یا خاكستری مایل به قهوه‌ای درد بوی آن معطر و طعم آن تلخ است.

* تركیبات شیمیائی
زردچوبه دارای اسانسی مركب از اسیدهای والرینیك، كاپرلیك و فلاندون می‌باشد و همچنین دارای سابی نین، سینئول، بورنئول و الكل تورمرول و ماده كوركومین می‌باشد كه رنگ زرد زردچوبه به‌علت همین ماده كوركومین می‌باشد.

* خواص داروئی
۱. زردچوبه از نظر طب قدیم ایرانی گرم و خشك است و برای استفاده درمانی می‌توان آن را مانند چائی دم نمود و استفاده كرد البته جدیداً در بازار كانادا و آمریكا كپسول آن هم به بازار آمده است
۲. گرفتگی و انسداد صدا را باز می‌كند و برای تمیز كردن كبد به‌كار می‌رود.
۳. مخلوط یك قاشق غذاخوری زردچوبه و یك قاشق انیسون و سركه برای درمان یرقان مفید است.
۴. برای رفع دندان درد آن را در دهان انداخته و بجوید.
۵. زردچوبه بهترین داروی ضد تورم است و در اروپا و آمریكا از آن بدین منظور استفاده می‌كنند كه می‌توان از سه فنجان دم‌كرده زردچوبه در روز و یا مقدار ۲ كپسول سه بار در روز استفاده كرد.
۶. برای خشك كردن زخم‌ها و رفع درد آنها می‌توان گرد خشك زردچوبه را روی آنها ریخت.
۷. زردچوبه بادشكن، تصفیه‌كننده خون، تب‌بر، محرك و انرژی‌زا می‌باشد.
۸. زردچوبه برای رساندن دمل نیز مفید است.
۹. خانم‌هائی كه عادت ماهیانه آنها نامنظم است برای تنظیم آن باید از زردچوبه استفاده كنند.
۱۰. از زردچوبه برای درمان كمر درد، پشت درد و سینه درد نیز استفاده می‌شود.
۱۱. برای درمان اسهال و اسهال خونی حتماً از دم‌كرده زردچوبه استفاده كنید.
۱۲. زردچوبه در قدیم برای درمان رماتیسم و سل به‌كار می‌رفته است.
۱۳. برای درمان التهاب لثه‌، زردچوبه را دم‌كرده و آن را قرقره كنید.
۱۴. تحقیقات اخیر دانشمندان نشان دادن است كه زردچوبه از سرطان جلوگیری می‌كند بنابراین حتماً سعی كنید كه در غذاها از زردچوبه استفاده كنید.

* مضرات
با تمام مزایای گفته شده باید اشاره كرد كه زیاده‌وری در زردچوبه برای قلب مضر است ولی البته اگر آن را با لیمو ترش استفاده كنید اثرات مضر آن را خنثی می‌سازد.

۱۳۹۱/۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...