نسخه چاپی

هشدار شديد آيت‌الله‌مكارم به سعودي‌ها؛

شیعیان و مسلمانان غیر وهابی در قبال این مسئله سكوت نخواهند كرد

عکس خبري -انتقاد آيت‌الله مکارم از سکوت درباره بقيع

حكام آل سعود نباید تصور كنند كه اینها را در دادگاهی محكوم كرده و اگر خطری متوجه آنها شود مسئله‌ای ساده است؛ زیرا این مسئله دروغی است برای انحراف افكاری عمومی از مشكلات داخلی و خارجی؛ حكام سعودی باید كاملا متوجه باشند كه شیعیان و مسلمانان غیر وهابی در قبال این مسئله سكوت نخواهند كرد.

به گزارش نما به نقل از ابنا، حضرت آیت الله العظمی "مکارم شیرازی" محاکمه حجت الاسلام شیخ "نمر باقر النمر" روحانی بلند پایه شیعه عربستانی از سوی دادگاه نمایشی آل سعود را توطئه جدید حکام عربستان دانستند و نسبت به هرگونه خطری برای وی و دیگر علمای سرزمین وحی هشدار دادند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز ـ چهارشنبه 14 فروردین ـ در آغاز درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد ، با اشاره به بازداشت جند تن از بزرگان شیعه عربستان و برخی سخت گیریها نسبت به شیعیان در این کشور گفتند: بنا بر خبرهای موثق اخیرا حکومت سعودی به شیعیان خیلی سخت گرفته و توطئه‌ای به نام کشف تیم جاسوسی را مطرح کرده است.

ایشان تقاضای حکم اعدام از سوی دادستان برای شیخ باقر النمر را مورد اشاره قرار داده و تصریح کردند : این توطئه جدیدی است که حتی علما و اساتید دانشگاه‌های عربستان نیز با انتشار اعلامیه‌هایی به توطئه بودن آن اذعان کرده اند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تشریح علل بد اخلاقی ها در حکومت عربستان افزودند: حکومت سعودی ؛ از داخل کشور تحت فشار اصلاحات است؛ چرا که مردم بیدار شده و سطح آگاهی آنها افزایش یافته است و بر برپایی حاکمیتی مردمی که حق مسلم آنها است، اصرار دارند.

ایشان ادامه دادند: در خارج از عربستان نیز شاهدیم که در دیگر کشورها بهار اسلامی به وجود آمده و حکومت‌های مستبد و طاغوتی یکی پس از دیگری در حال از بین رفتن هستند، همچنین سعودی ها در مسائل مربوط به بحرین ، سوریه و یمن نیز شکست‌هایی داشته‌اند، براین اساس حکومت سعودی برای انحراف افکار عمومی، این بازی و توطئه را آغاز کرده و تحت عنوان این که تیمی از جاسوسان را دستگیر کرده ایم تلاش می کند تا به دورغ افکار مردم را به گونه ای جهت دهی کنند و تمام بدبختی ها و سوء مدیرت های خود را به شیعیان این کشور منتسب کند.

این مرجع تقلید با هشدار نسبت به هرگونه گزندی به علما و بزرگان شیعه این کشور و مخصوصا حجت الاسلام شیخ نمر باقر النمر تاکید کردند: حاکمان سعودی باید بدانند شیعیان این کشور تنها نیستند و هر خطری که متوجه آنها شود، یقینا شیعیان دنیا و مسلمانان غیر شیعی سکوت نخواهند کرد.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزودند: حکام آل سعود نباید تصور کنند که اینها را در دادگاهی محکوم کرده و اگر خطری متوجه آنها شود مسئله‌ای ساده است؛ زیرا این مسئله دروغی است برای انحراف افکاری عمومی از مشکلات داخلی و خارجی؛ حکام سعودی باید کاملا متوجه باشند که شیعیان و مسلمانان غیر وهابی در قبال این مسئله سکوت نخواهند کرد.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به تشدید بداخلاقی‌های سعودی‌ها نسبت به زائران ایرانی، تصریح کردند: این بدرفتاری‌ها دیگر تنها در بقیع صورت نمی گیرد، بلکه آنها در داخل مسجد‌النبی‌(ص) هم اهانت‌هایی به ایرانی‌ها به ویژه روحانیون روا می‌دارند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با محکوم کردن این گونه اقدامات گفتند کسی نیست از سعودی ها سوال کنند که مگر اینها مهمانان خدا نیستند؟

ایشان ادامه دادند: از نظر عرف بین‌الملل هم کسی که از سوی دولتی ویزا می‌گیرد، مهمان آنجاست و جان و مال ناموس او باید حفظ شود، چطور اجازه اهانت به خود می‌دهید؟

حضرت آیت‌الله مکارم ‌شیرازی این گونه اقدامات را مغایر با اسلام و عرف بین‌الملل دانسته و با بیان اینکه ‌این مسئله انحراف از تمامی اصول انسانی و اسلامی است.

تصریح کردند: بارها گفته‌ایم شما خیال می‌کنید مکه، مدینه، مسجد‌النبی(ص) و مسجد‌الحرام و ... ملک شخصی شماست که هر طور خواستید، رفتار کنید؛ این امکان مقدس متعلق به تمام مسلمانان جهان است؛ قاطبه مسلمانان الا گروه وهابیت، زیارت قبور را مستحب می‌دانند.

حضرت آیت‌الله مکارم ‌شیرازی تشکیل هیئت ناظر از سوی همه مسلمانان را برای اداره این امکان مقدسه ضروری دانسته و ابراز امیدواری کردند: روزی برسد که از سوی سازمان کنفرانس اسلامی مجموعه‌ای تشکیل شود که بر این حرمین نظارت داشته باشد؛ دلیل آن هم روشن است، چیزی که متعلق به همه مسلمانان است لازم است که همه مسلمانان به آن نظارت داشته باشند.

۱۳۹۲/۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...