نسخه چاپی

روسیه: موضع ما در قبال برنامه هسته ای ایران تغییر ناپذیر است

'السكاندر لوكاشویچ' سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اظهارات اخیر باراك اوباما مبنی بر استقبال از مذاكرات ایران و گروه 1+5 اعلام كرد: این نشان می دهد كه روسیه از موضع خود در قبال برنامه هسته ای جمهوری اسلامی كوتاه نمی آید.

لوكاشویچ روز سه شنبه در پاسخ به سوال ایرنا گفت: اوباما و مدودیف روسای جمهوری آمریكا و روسیه در نشست خبری خود در سئول اعلام كردند كه از ادامه مذاكرات هسته ای ایران و گروه

1+5 استقبال می كنند و این حاكی از پایبندی مسكو بر موضع اصولی خود مبنی بر حل دیپلماتیك پرونده هسته ای تهران می باشد.

باراك اوباما رییس جمهوری آمریكا روز دوشنبه این هفته در مصاحبه خبری در سئول گفت:' دو كشور روسیه و آمریكا از ادامه مذاكرات اتمی با ایران توسط گروه 51+ استقبال می كنند و معتقدند كه این گفت و گوها به ایران این شانس را می دهد تا به برنامه های صلح آمیز اتمی خود ادامه داده و اعتماد جهانی را به خود بازگرداند.'

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: این گونه اظهارات دال بر آن است كه روسیه به نتیجه بخش بودن راهكار مذاكره در زمینه حل و فصل برنامه هسته ای ایران باور دارد.

لوكاشویچ ادامه داد: مسكو همواره برخورد اصولی و منطقی با برنامه هسته ای ایران داشته و بر لزوم ادامه مذاكرات این كشور با گروه 1+5 تاكید كرده است.

وی یادآور شد: ادامه مذاكرات میان ایران و گروه 1+5 تنها راه منطقی برطرف كردن ابهامات و اختلافات موجود بر سر پرونده هسته ای جمهوری اسلامی می باشد.

روسیه بر خلاف كشورهای غربی با هر گونه رویكرد تحریمی یكجانبه گرایانه علیه كشورمان مخالف بوده و بر لزوم حل و فصل مسایل مربوط به برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران از راه های دیپلماتیك و مذاكره تاكید دارد.

در همین راستا ولادیمیر پوتین نخست وزیر و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به تازگی اعلام كردند كه اعمال تحریم های یكجانبه و خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران هیچ ارتباطی با حل پرونده هسته ای این كشور ندارد.

۱۳۹۱/۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...