نسخه چاپی

17شهر قفقاز علاقه‌مند به الحاق به ایران هستند

عکس خبري -17شهر قفقاز علاقه‌مند به الحاق به ايران هستند

نائب رئیس كمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: 17 شهر از قفقاز كه شهر‌های آذربایجان و باكو نیز جزو آنها بوده است در دوران قاجار از ایران جدا شده و مردمان آن علاقه‌مند هستند كه به دامن كشورمان بازگردند.

به گزارش نما منصور حقیقت‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل در خصوص اقدام سخیف اخیر دولتمردان آذربایجان اظهار داشت: جریانی به راه افتاده است تا 17 شهر قفقاز از جمله آذربایجان به کشورمان ملحق شود که امیدواریم با همراهی مردم و حمایت همه جانبه دستگاه‌های بین‌المللی این امر محقق شود.

وی به واکنش ضعیف دولتمردان کشورمان به اظهارات اخیر مسئولان آذربایجان اشاره کرد و یادآور شد: حق مطلب آنگونه که شایسته بود ادا نشد و به طور جدی با برخی اظهارات سخیف دولتمردان آذربایجان برخوردی صورت نگرفت.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: جوانان غیرتمند اردبیل، تبریز، ارومیه و زنجان آماده هستند تا اقدامات مزورانه دولتمردان آذری را پاسخی قاطع داده و آمادگی خود را برای بازپس‌گیری شهرهای به یغما رفته ایران در دوران قاجار اعلام کنند.

حقیقت‌پور گفت: قرار است نشستی نیز در این زمینه در منطقه قفقاز انجام شود و جریان الحاق 17 شهر این منطقه به کشورمان یک جریان جدی است چرا که در نهایت حیله و نیرنگ، این 17 شهر که شهر‌های آذربایجان و باکو نیز جزو آنها بوده است در دوران قاجار از ایران جدا شده و مردمان آن علاقمند هستند که به دامن کشورمان بازگردند.

وی در پاسخ به این سئوال که امکان چنین الحاقی تا چه حد میسر است، عنوان کرد: خواست و اراده مردم می‌تواند همه کارها را سهولت بخشد که در این زمینه امیدواریم در وهله اول آذربایجان و بعد شهرهای دیگر به دامن افتخار‌آمیز کشورمان بازگردند.

آذری‌ها جرات باز پس‌گیری 20 درصد اراضی خود را از دست ارمنی‌ها ندارند

رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور در بخش دیگری از سخنان خود به پشت پرده برخی تحرکات در کشور آذربایجان با همراهی رژیم صهیونیستی و آمریکا اشاره کرد و به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: این رژیم‌های بیگانه به ریش دولتمردان آذربایجان می‌خندند و آنها را ضعیف‌تر از آن می‌دانند که 20 درصد از اراضی تحت اشغال این کشور در دست ارمنی‌ها را بتوانند آزاد کنند.

حقیقت‌پور با اشاره به ناتوانی دولتمردان و مسئولان کشور آذربایجان در باز پس‌‌‌گیری این میزان اراضی به یغما رفته افزود: جرات آنها به حدی پایین است که حتی در خرید اسلحه از بیگانگان تضمین می‌دهند که از این سلاح‌ها علیه ارمنی‌ها برای آزادی قره‌باغ استفاده نکنند.

وی سطح روابط ایران با آذربایجان را ضعیف و پایین‌تر از میانگین متوسط توصیف کرد و گفت: قطعاً توسعه روابط به ضرر آنهاست که هر روز به کاهش روابط فکر می‌کنند و به دلیل ترس و واهمه‌ای که از ایران دارند حتی در لغو روادید در توسعه با جمهوری اسلامی ایران به حیله‌گری و مکاری روی آورده‌اند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مکاتبه 9‌گانه خود با مجلسیان کشور آذربایجان تصریح کرد: برای 9 نامه‌ای که بنده به مجلس آذربایجان نوشته‌ام پاسخ شفافی نداده‌اند و گاه با جواب‌های غیر‌منطقی سعی کرده‌اند ما را متهم کنند در حالی که هم ملت ایران و هم آذربایجان می‌دانند که خائن و خادم چه کسی است.

دولت به جای ایراد گرفتن از مجلس تعطیلات سه هفته‌ای را تعدیل کند

عضو مجمع نمایندگان استان در واکنش به اظهارات اخیر در مورد تعطیلی 20 روزه مجلس و معطل ماندن قانونگذاری در کشور نیز یادآور شد: دولت به جای ایراد گرفتن از تعطیلات به حق نمایندگان شایسته است تدبیری را به کار گیرد تا کشور سه هفته پشت سر هم در تعطیلات به سر نبرد.

حقیقت‌پور با بیان اینکه یک دوازدهم بودجه سال 92 به تصویب رسیده و به تایید شورای نگبهان نیز رسیده است و در سه ماه اول دولت مشکلی از این لحاظ ندارد، افزود: رئیس جمهوری که با 85 روز تاخیر لایحه بودجه را به مجلس بیاورد باید با همین مدت تاخیر نیز مصوبه مجلس را بگیرد تا بتواند کارها را رتق و فتق کند.

وی با یادآوری اینکه در تعطیلات سه هفته گذشته اگر لازم باشد پشت پرده سفرهای خارجی وزرا و اقدامات رئیس جمهور را رسانه‌ای می‌کنیم، خاطرنشان کرد: سوء استفاده‌هایی که در عرصه سیاسی و اقتصادی صورت می‌گیرد اسفناک است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص کاندیداتوری نیکزاد و رد آن از طرف برخی اطرافیان نیز گفت: ما یقین داریم که احمدی‌نژاد به نیکزاد ماموریت داده تا آمدن و نیامدن خود را در هاله‌ای از ابهام قرار دهد تا تکلیف مشایی و رای آوری او مشخص شود.

حقیقت‌پور در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد:‌ بنده تصور می‌کنم نیکزاد کاندیدای نهایی دولت احمدی‌نژاد نیست و اگر هم باشد رای لازم را در کشور و حتی خطه آذربایجان و اردبیل کسب نمی‌کند.

۱۳۹۲/۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...