نسخه چاپی

نظر ولایتی درخصوص نقاط قوت دولت

علی اكبر ولایتی گفت: من به جز سفرهای استانی كار دیگری نمی‌كنم و نخواهم كرد، بضاعت من در همین حد است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، ولایتی در اولین نشست خبری خود در مشهد در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که" آیا اعضای ائتلاف سه گانه در هزینه‌های انتخاباتی خود با یکدیگر تبادل کار و نظر دارند یا خیر؟" عنوان کرد: ما هر کدام مستقل عمل می‌کنیم، اما بر ائتلاف تکیه داریم ، هیچ هزینه مشترکی وجود ندارد، هر کدام از اعضا با توجه به بضاعت خودشان در این زمینه هزینه می‌کنند.

وی همچنین افزود: من به جز سفرهای استانی کار دیگری نمی‌کنم و نخواهم کرد، بضاعت من در همین حد است.

ولایتی درباره نقاط قوت دولت دهم اظهار کرد: حضور همه جانبه دولت در نقاط مختلف کشور امری بود که در دولت‌های پیشین بی‌سابقه بوده و دولت آینده هم باید دارای این خصوصیت باشد.

وی درباره تخریب برخی شخصیت‌ها در زمان انتخابات اظهار کرد: هیچ‌گاه از بنده سخنی نخواهید شنید که بخواهم کاندیدا یا شخصی را تخریب کنم، من اگر بتوانم کاری را انجام دهم؛ می‌دهم، تخریب کردن چهره اشخاص نه مورد پسند اسلام است و نه مورد پسند جامعه ایرانی.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در خصوص ویژگی‌های دولت آینده اظهار کرد: دولت آینده باید دولتی مقتدر و کارآمد باشد و از نیروهای متخصص در زمینه‌های مختلف استفاده کند اما قبل از تخصص نیروها، تعهد آنان به جمهوری اسلامی ایران، قانون اساسی و ولایت فقیه الزامی می‌باشد.

ولایتی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که "بین شما، آقای قالیباف و حداد عادل اختلافاتی از نظر فکری و شخصیتی وجود دارد. به نظر شما می‌توان با ائتلاف اعتماد مردم را جلب کرد؟" اظهار کرد: شما در هیچ کجای دنیا دو آدم را پیدا نخواهید کرد که عینا مثل هم باشند، ما باید بر مشترکات تکیه و از اختلافات پرهیز کنیم ، اگر راهی برای ایجاد دولتی مقتدر و کارآمد باشد نباید از آن دوری کرد.

وی با بیان این که "اصولگرایی مارک خاصی ندارد" خاطر نشان کرد: این که حزب یا گروهی خاصی بگویند ما فقط اصول‌گرا هستیم و لاغیر، سخن صحیحی نیست، اگر کسی می‌خواهد در این کشور کار کند باید به قانون اساسی وفادار باشد، نباید حرف و عمل افراد با هم مغایرتی داشته باشد.

وی شعار 1+2 را ائتلاف برای پیشرفت خواند و افزود: ما هیچ‌گاه نگفتیم کسی قرار نیست به ائتلاف اضافه شود، اما لازم هم نیست هر کس که احساس تکلیف می‌کند بخواهد در منصب ریاست جمهوری این تکلیف را ادا کند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: فرد مورد نظر باید ببیند چه سابقه‌ای در حوزه‌های مدیریتی داشته است، اداره کردن کشور اول در جهان اسلام به لحاظ کارآیی و روابط بین‌الملل کار ساده‌ای نیست.

ولایتی راه تحقق خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر خلق حماسه سیاسی، اقتصادی و همچنین روی کارآمدن دولتی قوی را در صورت جمع شدن افراد متخصص به دور هم برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دانست.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در خصوص زمان دقیق اعلام کاندیدای نهایی ائتلاف 1+2 اظهار کرد: بعید می‌دانم اعلام کاندیدای نهایی به این زودی‌ها باشد.

ولایتی هدفمندی یارانه‌ها را یکی از ابزارهای مهم در تعدیل ثروت برشمرد و افزود: هدفمندی رایانه‌ها از برنامه‌هایی بود که اهل اقتصاد آن را تایید می‌کردند و یکی از موفقیت‌های دولت کنونی نیز به شمار می‌رود، اما یکی از اشکالات آن این بود که به صورت صحیح و آن طور که باید، انجام نگرفت و سهم 30درصدی صنعت به این بخش اختصاص داده نشد و تنها سهم 50 درصدی مردم هدفمند شد.

وی هدفمندی یارانه‌ها و دستاوردهای دولت در عرصه دفاع را یکی از موفقیت‌های دولت کنونی دانست و خاطرنشان کرد: باید به بخش صنعت هم هدفمندی یارانه‌ها اختصاص داده شود؛ چرا که بیکاری کارگران نیز به رفع مشکلات اقتصادی عموم مردم کمک خواهد کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل اولویت‌های اقتصادی خود را در راستای سند چشم‌انداز 20 ساله تعریف و اظهار کرد: سیاست‌های کلی توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تعریف و ارائه شده است که همان اولویت‌ها نیز در دولت بنده و در صورت رای آوردنم دنبال می‌شود.

وی شایعه انتخاب دو رییس جمهور در عرصه داخلی و خارجی را تکذیب و همچنین تاکید کرد: آنچه در ائتلاف1+2 تاکید شده پیشرفت کشور است و لاغیر .

وی گفت: همه افراد باید دیدگاه‌های خود را با توجه به منویات مقام معظم رهبری تنظیم کنند، همان طور که ایشان گفتند "هیچ کدام از سران سه قوه نباید از هیچ کاندیدایی حمایت کنند" مقدورات بیت‌المال در اختیار هیچ کاندیدی نباید قرار بگیرد و این امر خلاف شرع است. هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه احمدی‌نژاد در دوران مدیریتش معایبی داشت که رئیس جمهور بعدی نباید این معایب را داشته باشد اظهار داشت: محاصره شخص رئیس جمهور توسط حلقه انحرافی باعث شد جریان فتنه‌ای در مجموعه دولت شکل بگیرد که از نقاط ضعف احمدی‌نژاد است، جریان فتنه‌ای که اسلام را با زبان خود تعریف می‌کند و هدفش فقط رسیدن و ماندن در قدرت است.

۱۳۹۲/۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...