نسخه چاپی

تظاهرات علیه پهپادها در نیویورك

چندین گروه از فعالان صلح در تلاش برای به راه انداختن اعتراضات سراسری علیه سیاست دولت امریكا در استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در نیویورك تظاهرات كرده‌اند.


به گزارش نما به نقل از پرس تی وی، شرکت کنندگان دراين تظاهرات که روز چهارشنبه (۱۴ فروردين) برگزار شد، توقف فوري حملات هواپيماهاي بدون سرنشين امريکا را در ديگر کشورها خواستار شدند.

تظاهرکنندگان همچنين مخالفت خود را با هرگونه استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين در داخل امريکا ابراز داشتند.

اين اعتراضات در چارچوب بخشي از اعتراضات عمومي موسوم به «روزهاي اقدام آوريل» برگزار شد. به گفته سازمان‌دهندگان اين اعتراضات در سطحي گسترده برگزار خواهد شد و هدف آن تاسيسات، پايگاه‌هاي نظامي، دانشگاه‌ها و شرکت‌هايي است که از برنامه هواپيماهاي بدون سرنشين دولت امريکا در خارج اين کشور حمايت مي‌کنند.

اين فعالان از دولت باراک اوباما مي‌خواهندتا از برنامه هواپيماهاي بدون سرنشين چشم پوشي کند.

مقام‌هاي رسمي امريکا از صحبت علني درباره هرگونه جزييات اين برنامه مخفي خودداري مي‌کنند و آمار مربوط به تلفات حملات اين هواپيماهاي بدون سرنشين همچنان مرموز است.

براساس اداره تحقيقات روزنامه نگاري مستقر در لندن، فقط در پاکستان ۳۶۶ مورد حملات هواپيماهاي بدون سرنشين انجام شده که بيش از ۳۵۸۱ نفر از جمله ۸۸۴ غير نظامي در اين حملات کشته شده‌اند.

واشنگتن از هواپيماهاي بدون سرنشين در برخي از کشورها استفاده و ادعا مي‌کند که « تروريست‌ها » را هدف قرار مي‌دهد . اين درحالي است که به گفته شاهدان عيني، اين حملات عمدتا به تلفات گسترده غيرنظاميان مي‌انجامد.

۱۳۹۲/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...