نسخه چاپی

طالبان 11 خودرو نظامی امریكا را در افغانستان به آتش كشید

عکس خبري -طالبان 11 خودرو نظامي امريکا را در افغانستان به آتش کشيد

پلیس افغان و مردم محلی در اطراف یك كامیون حامل نفت در پایگاه امریكایی بگرام در افغانستان كه در اثر انفجار بمبی در آتش سوخت. 4 آبان 1390.

به گزارش نما به نقل از پرس تي‌وي، شبه نظاميان طالبان ادعا مي‌کنند که ۱۰ کاميون تدارکاتي و يک تانکر نفت در پايگاه هوايي بگرام امريکا در ولايت «پروان» افغانستان را به آتش کشده‌اند.


ذبيح‌الله مجاهد، سخنگوي طالبان اعلام کرد که اين خودروهاي نظامي در پي انفجار بمبي با کنترل از راه دور در اين پايگاه واقع در حدود ۴۰ کيلومتري شمال کابل، پايتخت افغانستان به آتش کشيده شده‌اند.

وي افزود که راننده تانکر نفت در اين حمله کشده شده است.

اين در حالي است که مقامات محلي افغان با رد ادعاهاي طالبان مي‌گويند که اين خودروهاي نظامي در اثر انفجار يک کپسول گاز آشپزي دچار حريق شده‌اند.

سرهنگ زماري ناصري، فرمانده پليس منطقه بگرام گفت که اين حادثه اواخر روز چهارشنبه (۱۴ فروردين) در دروازه شرقي پايگاه هوايي بگرام رخ داده است.

امريکا و متحدانش در سال ۲۰۰۱ ميلادي به عنوان بخشي از طرح امريکايي به اصطلاح جنگ با تروريسم، به افغانستان حمله کردند؛ رژيم طالبان در اين جنگ سرنگون شد، اما کشور جنگ‌زده افغانستان با وجود حضور نظامي هزاران نيروي خارجي، همچنان صحنه خشونت و ناامني است.

کشمکش در افغانستان موجب افزايش حملات به نيروهاي خارجي طي ماه‌هاي اخير شده است. حدود ۳۰۰ سرباز خارجي فقط در سال گذشته در اين کشور جنگ زده کشته شدند.

اين درحالي است که آمار تلفات غيرنظاميان در کشور جنگ‌زده افغانستان احساسات ضد آمريکايي مردم افغان را بيش از پيش برانگيخته و موجب کاهش حمايت عمومي از جنگ افغانستان شده است.

۱۳۹۲/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...