نسخه چاپی

«رسوایی» دو میلیاردی شد

مسعود ده‌نمكی بعد از فروش دو میلیاردی «رسوایی» گفت: خود من توقع نداشتم مردم با یك فیلم ملودرام و اجتماعی با این شیفتگی و هیجان ارتباط برقرار كنند.

به گزارش نما این کارگردان در گفت وگو با ایسنا،درباره استقبال مخاطبان از چهارمین ساخته سینمایی‌اش اظهار کرد: مردم به قصه جدید و حرف‌هایی که کمتر طرح می‌شود واکنش بهتری نشان می‌دهند. در واقع آنها می‌خواهند حرف‌های خودشان را در پرده سینما ببینند و اینکه فیلم بتواند مخاطب خاموش را به سینما بکشاند،‌ مهم است.

وی با اشاره به نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر‌، گفت: در همان جشنواره هم مشخص شد «رسوایی» در اکران عمومی مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه سینماهای نمایش دهنده فیلم در تهران از ا ول فروردین ماه کامل شد‌ و شهرستان‌ها نیز با چند روز تاخیر فیلم را به روی پرده بردند، خوشبختانه مانند «اخراجی‌ها» مخاطبان شهرستانی‌ فیلم به اندازه تهران و یا بیشتر هستند.

این کارگردان تعداد سینماهای «رسوایی» را به مراتب کمتر از «اخراجی‌ها» عنوان کرد واظهار داشت: البته به گفته پخش کننده فیلم به مرور بر تعداد سینماها افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهرهایی مانند مشهد و اصفهان شاهد استقبال کم سابقه از این فیلم هستیم. به طوری که فروش روزانه 12 میلیون در این شهرها بسیار کم‌سابقه است. در عین حال متاسفانه به دلایل نامعلوم فیلم در قم به نمایش درنیامده است و امیدوارم با توجه به استقبالی که خانواده‌ها در شهرهای مذهبی از «رسوایی» دارند،‌ قم هم به شهرهای اکران کننده این فیلم اضافه شود.


فیلم رسوایی/عکس: بابک برزویه
ده‌نمکی تبلیغات تلویزیونی این فیلم را بسیار اندک ارزیابی کرد و گفت:ما تبلیغات میدانی هم نداریم اما خوشبختانه تبلیغات دهان به دهان باعث شده مردم به سینماها بیایند. به طوری که فروش فیلم در سینما شکوفه که در پایین شهر واقع شده است،‌ با روزی 7 میلیون تومان اریکه ایرانیان برابری می‌کند و این نشان می‌دهد که اقشار مختلف، این فیلم را که طنز هم نیست پسندیده‌اند.

وی افزود: «رسوایی» بازیگران کمتری نسبت به «اخراجی‌ها» دارد و تبلیغات گسترده‌ای هم ندارد و شاید اگر می‌خواستم به تکرار فیلم‌های قبلی‌ام بیفتم مردم این اقبال را نشان را نمی‌دادند. «رسوایی» دیدگاهی مذهبی دارد و از خط قرمز عبور نمی‌کند و خوشبختانه همه طیفی را جذب کرده که باید این استقبال را بدون حب و بغض کارشناسی کرد.

این کارگردان با بیان اینکه منتقدان بهتر است به جای فرافکنی به متن مراجعه کنند، خاطر نشان کرد: اگر زمان «اخراجی‌ها» می‌گفتند بخشی از رسانه‌ها حامی این فیلم هستند اما سر «رسوایی» می‌بینیم که حتی رسانه‌های اصول‌گرا هم سعی کرده‌اند یا منتقد فیلم باشند و یا سکوت کنند اما می‌بینیم مردم راه خودشان را رفته‌اند.

وی درباره پیش‌بینی‌اش از تکرار رکورد «اخراجی‌ها» توسط «رسوایی» گفت: اگر این استقبال در مدت زمانی که از اکران فیلم باقی مانده ادامه داشته باشد و شهرهایی که «رسوایی» را اکران نمی‌کنند نیز اضافه شوند‌، فیلم می‌تواند تا اردیبهشت ماه به رقم قابل توجهی برسد اما اینکه به فروش آثار طنز برسد یا نه بستگی به آینده دارد ضمن آنکه باید روی خوشی هم به پخش تیزرهای این فیلم نشان داده شود.

ده‌نمکی تاکید کرد: این استقبال پیام‌های زیادی دارد و اینکه بعضی‌ها فکر می‌کنند مردم تنها از آثار طنز استقبال می‌کنند درست نیست. چرا که ما در حال حاضر همزمان فیلم طنز هم در حال اکران داریم.

۱۳۹۲/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...