نسخه چاپی

حسین رضازاده هم كاندید شد

حسین رضازاده نامزد نایب رئیسی فدراسیون بین المللی وزنه برداری شد.

به گزارش نما انتخابات فدراسیون بین المللی وزنه برداری در حالی در روزهای پایانی اردیبهشت ماه برگزار می شود که ایران با سه نامزد در این دوره از انتخابات حضور خواهد داشت. بنابر لیست نامزدهای اعلام شده، حسین رضازاده – رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران و قهرمان دو دوره المپیک برای احزار پست نایب رئیسی قدم به میدان گذارده است.

همچنین فدراسیون وزنه برداری ایران کوروش باقری – سرمربی تیمهای ملی وزنه برداری ایران و مصطفی حکمت پور از مدرسان با سابقه و پیشکسوت وزنه برداری کشور را به عنوان نامزدهای کمیته مربیگری و تحقیقات معرفی کرده است. برای اطلاع بیشتر به جزئیات بیشتری از این انتخابات اشاره خواهیم کرد.

بخش ریاست

در این بخش شش نامزد اعلام آمادگی کرده اند که مهمترین آنها"تاماش آیان" از مجارستان است. او از سال 2000 تا کنون رئیس این فدراسیون بین المللی بوده و گویا قصد کنار کشیدن از مسند ریاست را ندارد. در این بخش "دراگومیر سیوروسلان"– رئیس فدراسیون وزنه برداری آمریکا و نایب رئیس فدراسیون بین المللی، "ونگوانگ ما"– رئیس فدراسیون چین و دبیرکل فدراسیون بین المللی و "آنتونیو یورسو" – رئیس کنفدراسیون وزنه برداری اروپا از مهمترین رقیبان دکتر آیان محسوب می شوند. البته دو نفر دیگر از رومانی و بلغارستان نیز نامزد بخش ریاست هستند. این بخش، مهمترین بخش انتخابات فدراسیون بین المللی وزنه برداری خواهد بود.

بخش دبیرکلی

در این بخش چهار نامزد از کسانی که برای ریاست هم کاندیدا شده اند حضور دارند. "ما" از چین، "سیوروسلان" از آمریکا، "ولاد" از رومانی و "یورسو" از ایتالیا.

نایب رئیسی

انتخابات نایب رئیسی در دو بخش انجام خواهد شد. بخش اول نایب رئیس اول است که 11 نفر برای رسیدن به صندلی نایب رئیسی اول اعلام آمادگی کرده اند. اما در کنار این تک نایب رئیس، پنج نایب رئیس از پنج قاره مختلف نیز انتخاب خواهند شد که رضازاده در این بخش برای نخستین بار در عرصه جهانی قدم به میدان گذاشته است. اصلی ترین رقیبان رکورددار جهان و المپیک از هند، مالزی، عراق، امارات، قزاقستان و تایلند هستند. البته رضازاده پیش از این نیز شانس خود را برای احراز پست نایب رئیسی آسیا آزموده بود، اما انتخاب علی مرادی به عنوان دبیرکلی، شانس نایب رئیسی را براساس قانون از او گرفت. در این بخش پنج نایب رئیس از میان 23 نامزد انتخاب خواهند شد.

هیات اجرایی

هیات اجرایی فدراسیون بین المللی هفت عضو خواهد داشت که برای رسیدن به این هفت کرسی، 43 نفر از قاره های مختلف نامزد شده اند. 26 نفر از این نامزدها اروپایی و 12 نفر آسیایی هستند. قاره آمریکا نیز 5 نامزد دارد و تنها یک کاندیدا از حوزه اقیانوسیه وارد این کارزار شده اند. پیش از این علی مرادی – رئیس اسبق فدراسیون وزنه برداری ایران و دبیرکل کندراسیون وزنه برداری آسیا به عنوان خزانه دار، عضویت هیات اجرایی را بر عهده داشت.

کمیته ها

فدراسیون بین المللی وزنه برداری سه کمیته اصلی دارد انتخابات آنها در مجمع عمومی برگزار می شود. کمیته فنی مهمترین آنها است که پیش از این داراب ریاحی عضویت آن را بر عهده داشت. این کمیته 10 عضو دارد و 40 نامزد برای عضویت در این کمیته قدم به میدان نهاده اند. طبق روا سایر بخشها بیشتر نامزدها از اروپا و پس از آن از آسیا و آمریکا هستند. کمیته دیگر کمیته مربیگری و تحقیقات است. علی مرادی پیش از این عضویت این کمیته را در سالهای گذشته بر عهده داشت. حالا در دوره جدید فدراسیون وزنه برداری ایران مصطفی حکمت پور و کوروش باقری را برای عضویت در این کمیته معرفی کرده است. 34 نامزد برای 10 صندلی این کمیته نامزد شده اند. کمیته سوم نیز کمیته پزشکی است. مرحوم اصغر شهابی برای سالهای متمادی عضو این کمیته بود و اکنون ایران نامزدی برای جانشینی او اعلام نکرده است. این کمیته نیز 10 عضو خواهد داشت و 16 نفر برای تصدی این پست نامزد شده اند.

این انتخابات در روزهای 30 و 31 اردیبهشت در شهر مسکو روسیه برگزار خواهد شد.

۱۳۹۲/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...