نسخه چاپی

«امریكا سرزمین‌های اشغالی را به ژاپن باز می‌گرداند»

عکس خبري -«امريکا سرزمين‌هاي اشغالي را به ژاپن باز مي‌گرداند»

گزارش‌های منتشره حاكی از آن است كه واشنگتن و توكیو توافق كرده‌اند تا ارتش امریكا سرزمین‌های اشغالی را به دولت ژاپن باز گرداند.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی، خبرگزاری کیودو ژاپن در توکیو گزارش داد، شینزو آبه نخست وزیر این کشور و جان راس سفیر امریکا در توکیو قرار است این توافق را روز جمعه (۱۶ فروردین) به امضا برسانند.

براساس این توافق دو جانبه، سرانجام کنترل سرزمین های اشغالی توسط پنج مرکز نظامی ‌ارتش امریکا و دیگر مناطق تحت کنترل در جزیره اصلی اوکیناوا، به دولت ژاپن سپرده خواهد شد.

براساس این توافق همچنین تغییر مکان پایگاه هوایی نیروهای نظامی‌امریکا، فوتنما، از منطقه مسکونی پر جمعیت در سال ۲۰۲۲ یا پس از آن صورت خواهد گرفت. گفتنی است هنوز هیچ جزئیاتی درباره زمان و محل آینده این پایگاه نظامی‌ امریکا در ژاپن اعلام نشده است.

ساکنان محلی اوکیناوا از حضور نیروهای نظامی ‌امریکا در جزایر ژاپن انتقاد دارند و تاکید می‌کنند که توکیو با ادامه حضور نظامی‌ امریکا، مجبور خواهد بود تا بار هزینه های حدود چهل و هفت هزار نیروی نظامی‌ امریکایی را بر عهده گیرد.

از سوی دیگر دولت توکیو تاکید دارد که با وجود افزایش فشارها از سوی کشورهای چین و کره شمالی، حضور نظامی‌ امریکا در منطقه می‌تواند ضامن امنیت برای ژاپن محسوب شود.

۱۳۹۲/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...