نسخه چاپی

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در اینترنت

رییس پلیس فتای استان اصفهان گفت فردی كه با انتشار تصاویر خصوصی دو تن از آشنایان خود در فضای سایبر باعث هتك حیثیت و آبرو ریزی آنها شده بود با تلاش كارآگاهان پلیس فتا استان اصفهان دستگیر شد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ ستار خسروي اظهار داشت: در پي شكايت دو خواهر اصفهاني مبني بر اينكه تعداد زيادي از تصاويرخصوصي و خانوادگي آنها در يكي از شبكه هاي اجتماعي اينترنت منتشر و باعث هتك حيثيت و آبرو ريزي آنان شده است ، موضوع در دستور كار كارآگاهان اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: با اظهارات شاكيان تحقيقات تخصصي كاراگاهان و كارشناسان اين پليس آغاز و سرانجام با اقدامات پليسي ويژه در محيط سايبر و جستجودر سايت هاي مذكور مشخص شد كه عامل اين جرم فردي به نام "حسين الف" 45 ساله و از آشنايان شاكيان مي باشد.

رييس پليس فتاي استان اصفهان بيان داشت: با شناسايي هويت متهم ماموران به منزل وي رفته و او را با هماهنگي مقام قضايي دستگير كردند كه نامبرده در تحقيقات صورت گرفته ضمن پذيرش اتهام خود خصومت شخصي با شاكيان را علت اصلي اين كار عنوان كرد و عنوان داشت، در فرصت مناسب تصاوير را از رايانه شخصي شكات ربوده و سپس آنها را در فضاي سايبر منتشر كرده است.

سرهنگ خسروي با بيان اينكه انتشار تصاوير خصوصي و خانوادگي شهروندان در محيط سايبر جرم محسوب شده و مجرمان با برخورد سخت دستگاه قضايي روبرو مي شوند گفت: در اين خصوص پرونده تشكيل و متهم به همراه شاكيان جهت سير مراحل قانوني خود تحويل مراجع قضايي داده شدند.

وي در ادامه با هشدار به كاربران اينترنت گفت: كاربران اينترنت مي بايست در نگهداري تصاوير و فيلم ها و ساير اطلاعات شخصي نهايت دقت را معمول و از نگهداري و ذخيره آنها در رايانه و تلفن همراه و يا حافظه هاي جانبي خودداري كنند.

سرهنگ خسروي در خاتمه اذعان كرد، تحويل رايانه شخصي به ديگران جهت كاربري و اتصال حافظه هاي جانبي ديگران به رايانه شخصي خودرا از ديگر موارد بي احتياطي كه ممكن براي كاربران اينترنت خطر قرباني شدن توسط افراد بزهكار را فراهم كند عنوان كرد و خواستار هوشياري بيشتر شهروندان در اين خصوص شد.

۱۳۹۲/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...